۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

بیش از 5 هزار پرونده در دادگستری شهرستان سامان رسیدگی شد

اکتبر 17, 2018 در 20:32 توسط

رئیس دادگستری شهرستان سامان گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری، 5 هزار و 31 فقره پرونده در دادگاه‌های حقوقی، کیفری، دادسرای عمومی و انقلاب و شوراهای حل اختلاف این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مصطفی شکاریان پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با بیان این خبر اظهار داشت: دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان سامان شامل دادستان، یک شعبه بازپرسی، دو شعبه دادیاری و یک شعبه اجرای احکام کیفری می‌باشد که در این راستا دادگاه‌های بدوی شامل یک شعبه دادگاه حقوقی، یک شعبه دادگاه کیفری، یک شعبه دادگاه انقلاب اسلامی و یک شعبه دادگاه اطفال و نوجوانان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال‌جاری سال جاری، 2 هزار و 210 پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سامان وارد شده است، افزود: تاکنون 2 هزار و 178 فقره از این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت و منتهی به تصمیم نهایی شده است.

رئیس دادگستری شهرستان سامان خاطرنشان کرد: از تعداد کل پرونده‌های وارد شده به دادگستری شهرستان سامان، تعداد یک‌هزار و 782 فقره پرونده مربوط به دادگاه‌های حقوقی، کیفری و انقلاب اسلامی شهرستان سامان بوده است که از این تعداد، یک‌هزار و 809 پرونده منتهی به صدور حکم شده است.

شکاریان یادآور شد: به موجب اصل 156 قانون اساسی، قوه قضائیه به عنوان یکی از قوای حاکم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به منظور پشتیبانی از حقوق فردی، اجتماعی و تحقق بخشیدن عدالت دارای وظایفی است.

وی اظهار داشت: رسیدگی و صدور حکم مورد تظلمات، شکایات و حل و فصل دعاوی و رفع خصومات و اقدام لازم در امور حسبیه، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و نیز اقدام مناسب جهت پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین، از جمله وظایف قوه قضاییه است.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *