۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

تجلیل از 100 سالمند بخش زاینده‌رود شهرستان سامان

اکتبر 1, 2018 در 01:50 توسط

مراسم گرامیداشت هفته جهانی تکریم سالمندان، با حضور مسئولان شهرستان سامان و تعداد 100 سالمند بخش زاینده رود این شهرستان در مجتمع تفریحی پل زمانخان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، رئیس بهزیستی شهرستان سامان در حاشیه برگزاری جشن سالمندان بخش زاینده رود این شهرستان افزود: معلولان و سالمندان قشر بزرگی از جامعه اند و آنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

صدیقه عسگری سوادجانی افزود: حقیقتا معلولیت محدودیت نیست و این ادعا را می توان با موفقیت ها و فعالیت های قابل قبول و ارزشمندی که جامعه معلولان شهرستان سامان در زمینه های تحصیلی ، فرهنگی ، آموزشی و ورزشی کسب نموده اند، اثبات کرد.

وی اظهار داشت: فعالیت های خوبی در شهرستان سامان درزمینه مناسب سازی و ساختمان ها و ادارات برای دسترسی آسان معلولین و کم توانان مانند سالمندان، معلولین جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا و… صورت گرفته است ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل این فعالیت ها باید استمرار داشته باشد و کارهای زیادی صورت بگیرد.

رئیس بهزیستی شهرستان سامان بیان داشت: 60 درصد مکان های اداری این شهرستان با همکاری همه دستگاه های اجرایی مناسب سازی شده اند.

عسگری با عنوان اینکه شهرستان سامان دارای یک هزار و 200 نفر تحت پوشش بهزیستی می باشد، تصریح کرد: در این راستا 23 مهدکودک با تعداد 700 کودک در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی یادآور شد: 2 خانه سرای سالمند نیز در شهرستان سامان در حال فعالیت و خدمت رسانی است که یکی در مرکز این شهرستان و دیگری در شهر هوره مرکز بخش زاینده رود مستقر هستند که از این تعداد به 250 نفربه صورت سیار و روزانه خدمت رسانی می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان سامان یادآور شد: در این شهرستان 5 موسسه خیریه در حال فعالیت است که 3 تیم های اجتماع محور و جمعیت همیاران در راستای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.

عسگری به فعالیت 2 مرکز درمانی اعتیاد در شهرستان سامان اشاره کرد و افزود: یک مرکز توانبخشی حرفه آموزی معلولین ذهنی، یک مرکز توانبخشی جسمی حرکتی و همچنین یک مرکز کیلینک مددکاری نیز به زنان سرپرست خانوار خدمت رسانی می کنند و همچنین 20 گروه خدمات مالی خرد در راستای کسب و کارهای کوچک در روستاها فعالیت می کنند.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *