۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

شهرک تخصصی‌ بادام‌ در شهرستان سامان راه‌اندازی می‌شود

سپتامبر 25, 2018 در 22:41 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: در راستای معرفی بادام‌ استان و تبدیل آن‌ به برند شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، کمال اکبریان امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان با اشاره به مسائل حوزه کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه‌ حدود 18 هزار هکتار بله مثمر در شهرستان سامان داریم‌ حذف واسطه‌ها از این موضوع بسیار مهم و در حال پیگیری است‌.

وی افزود: افزایش اشتغال‌زایی در حوزه باغداری و ایجاد صنایع تبدیلی‌ و تکمیلی نیز از مواردی است که در اولویت کاری مسئولان شهرستان قرار دارد‌.

فرماندار شهرستان سامان با بیان اینکه 20 درصد بادام‌ کشور توسط استان تامین می‌شود، بیان کرد: متاسفانه این موضوع ناشناخته مانده و به یک برند تبدیل نشده است بنابراین باید صنایع وابسته به بادام‌ باید در این شهرستان وجود داشته باشد‌.

اکبریان‌ خاطرنشان کرد: در برخی‌ از استان‌ها افراد هم استانی که در حوزه تجارت بادام‌ هستند در سلیر‌استان ها فعالیت‌ می‌کنند از این صنایع برخوردارند بنابراین باید زمینه‌ای‌ فراهم شود تا این افراد در این شهرستان مشغول به فعالیت شوند که در این راستا مذاکراتی نیز انجام شده است‌.

وی از راه‌اندازی شهرک‌ تخصصی‌ بادام‌ در شهرستان سامان خبر داد و گفت: در راستای‌ راه‌اندازی این شهرک چند موقعیت و مکان پیش بینی شده که باید این‌ مکان‌ها توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی بررسی شود تا بتوانیم این شهرک را راه‌اندازی کنیم‌.

فرماندار شهرستان سامان با اشاره به پرداخت تسهیلات تصریح‌ کرد: در راستای پرداخت تسهیلات توسعه روستایی و اشتغال فراگیر مشکلاتی نظیر وثیقه‌ وجود داشت‌ که با بانک‌های عامل مذاکراتی انجام و تصمیم‌گیری شد.

اکبریان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم سهمی که برای این شهرستان در حوزه اشتغال فراگیر و توسعه روستایی در نظر گرفته شده است را جذب کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ‌ گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان گفت: این طرح‌ها 2 تا 5 میلیارد تومان تسهیلات دارند که اگر پرداخت شوند شاهد رشد خوبی در پرداخت تسهیلات خواهیم‌ بود‌.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *