۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

سلامت، یک حق همگانی و اساس یک زندگی مولد است

ژوئن 26, 2018 در 21:10 توسط

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: سلامت، یک حق همگانی و اساس یک زندگی مولد است و از اولویت‌های مهم کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، مرتضی خلیلی روز سه شنبه در نخستین مجمع سلامت این شهرستان افزود: مطالعات متعدد در حوزه سلامت نشان می دهند نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نقش اساسی در ارتقاء سلامت جامعه و محیط زندگی به عنوان عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دارند.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف جامع و کامل سلامت مردم، نیازمند مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی همه بخش های توسعه سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان با عنوان اینکه سلامت، یک حق همگانی و اساس یک زندگی مولد است و از اولویت‌های مهم کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: از آنجایی که اهمیت و اولویت سلامت در قانون اساسی کشور، سیاست های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه، موارد مرتبط در بند الف و ع در سند حقوق شهروندی، به خوبی تبیین گردیده است، تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی باید به این قوانین بالادستی توجه ویژه نشان داده و در جهت محقق کردن آنها اقدام اساسی صورت دهند.

خلیلی نقش موثر عوامل متعدد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، محیط زیستی و فرهنگی به سلامت، عملکرد مناسب همه افراد و سازمان‌ها بسیار مهم برشمرد و بیان داشت: در این راستا گروه‌ها، کانون‌ها، سمن‌ها، شوراها، انجمن علمی یا صنفی، موسسه آموزشی، پژوهشی، خدماتی و فرهنگی در این راستا تلاش کنند.

وی به اهمیت مقوله سلامتی تمامی شرکت کنندگان برای اجرای مصوبات مجمع سلامت و ارائه پیشنهادات بهینه به سازمان ها و نهادهای زیر ربط و ذینفع اشاره کرد و افزود: این افراد می بایست اهم فعالیت های خود را در حوزه سلامت پرسنلی و عمومی جهت طرح در جشنواره سالانه سلامت به دبیرخانه ارائه نمایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان به خشک سالی های اخیر و شرایط ویژه در شهرستان سامان را یادآور شد و فرهنگ سازی و همکاری مجدانه کلیه مردم و مشارکت آنها با سازمانهای ذی ربط در جهت توسعه شبکه آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در یک برنامه کوتاه مدت را قدمی موثر در این راستا عنوان کرد.

خلیلی همچنین به افزایش درآمد خانوارها و مزیت گردشگر پذیر بودن شهرستان سامان به جهت توجه به این صنعت و گسترش آن و رفع کلیه موانع سرمایه گذاری و برنامه ریزی و اجرای طرح جامع گردشگری پرداخت و این مهم را قدم موثری در سلامت دانست.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان سامان در توسعه باغات و تولید محصولات کشاورزی، استراتژیک و ارزآور می‌باشد و این صنعت فارغ از آلودگی سایر صنایع می‌باشد و می‌بایست با برنامه‌ریزی جامع و نظارت دستگاه‌های ذی ربط و همکاری کشاورزان و شرکت‌های فعال در توزیع سموم و ادوات کشاورزی و تولید، عرضه با رعایت استانداردهای مربوط حداقل در تولید محصولات ارگانیک و سالم قدم برداریم و در یک بازه زمانی با فرهنگ‌سازی مصرف کودهای شیمیایی و سموم، آن را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/80476/

جهت مشاهده تصاویر بیشتر از این مراسم در پیام‌‌رسان (تلگرام) سامانِ‌بـرتـر، اینجــا را کلیک کنید.

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *