۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

محیط خانواده می‌بایست بر پایه اخلاق و معنویت استوار باشد

ژوئن 22, 2018 در 16:20 توسط

رئیس دادگستری شهرستان سامان گفت: یکی از وظایف خانواده‌ها، آموزش سبک زندگی با بهره‌گیری از الگوهای ایرانی – اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، مصطفی شکاریان ظهر امروز در بین الصلاتین نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان با بیان اینکه وظایف خانواده‎ها ایفای نقش تربیتی و پرورش نسل آینده برای فرزندانشان است، افزود: این نقش در خانواده‌ها به مرور در حال کمرنگ شدن است.

وی اظهار داشت: آموزش‌های اصول اولیه و مهارت‌های زندگی را می‌بایست به فرزندانمان ارائه کنیم تا بتوانیم توانایی آنها را در تصمیم‌گیری، توانایی حل مساله، مهارت‌های ارتباطی، توانایی رویارویی با استرس‌ها، خشم‌ها و فشارهای روانی و تلخی که ممکن است به فرزندانمان تحمیل شود، را بررسی کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان سامان، در ادامه بیان داشت: این مهارت‌های آموزشی یک شبه حاصل نمی‌شود، بلکه نیازمند زمان، ممارست و تمرین است.

شکاریان ارتباط زوجین با یکدیگر، ارتباط صمیمی و گرم والدین با فرزندان و همچنین ارتباط زوجین با خانواده طرف مقابل و اطرافیان را یکی از مهمترین انواع مهارت‌های ارتباطی با آنان عنوان کرد و بیان داشت: یکی دیگر از وظایف خانواده‌ها، آموزش سبک زندگی با بهره‌گیری از الگوهای ایرانی – اسلامی است.

وی تصریح کرد: محیط خانواده، محیط آموزش و رشد فضایل اخلاقی است و در این راستا می‌بایست زندگی خانواده ها بر پایه اخلاق و معنویت استوار باشد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *