۰

کل اخبار / مذهبی

انسان باید تا حد توان خود در بازگرداندن حقوق خدا و مردم تلاش کند

ژوئن 6, 2018 در 13:01 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: انسان باید بعد از بازگشت به سمت خدا، تا حد توان خود در بازگرداندن حقوق خدا و مردم تلاش کند

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر عقیلی سحرگاه چهارشنبه در جمع مردم شب‌زنده‌دار شهر سامان با بیان اینکه اولین شرط توبه حقیقی، پشیمانی از گذشته است، افزود: اگر کسی بعد از توبه همچنان شیرینی گناه را در دل داشته باشد، این توبه، توبه حقیقی نخواهد بود.

وی ادامه داد: دومین شرط توبه حقیقی آن است که انسان باید بعد از توبه تصمیم داشته باشد در آینده هیچ گاه به سمت گناه نرود، برای این کار بهترین فرصت برای برنامه ریزی برای عدم بازگشت به گذشته و انجام معصیت، همین شب های قدر است.

عقیلی در بخش دیگری از سخنرانی خود به فرمایش حضرت علی (ع) در بیان شرایط توبه، به پرداخت حق الناس و حق الله پرداخت و این دو شرط را لازمه توبه حقیقی لازم عنوان کرد.

امام جمعه سامان خاطرنشان کرد: انسان باید بعد از بازگشت به سمت خدا، تا حد توان خود در بازگرداندن حقوق خدا و مردم تلاش کند؛ هم چنان که اگر کسی بعد از توبه حقیقی از دنیا برود و فرصت بازگرداندن حقوق مردم و خدا را نداشته باشد، خداوند متعال برای او جبران می کند، چون او در ذهن خود آنگونه تصور کرده است که از فردا صبح در صدد پرداخت حقوق بر آید، ولی فرصت عمر به او اجازه نداد.

وی تصریح کرد: خداوند اگر نمی خواست توبه ما را قبول کند، هیچ گاه ما را به چنین مجالسی دعوت نمی کرد.

به گزارش سامانِ‌برتر، مردم متدین و خداجوی سامان پس از سخنرانی امام جمعه این شهرستان، قرآن به سر گرفتند و از درگاه خداوند مفغرت و رحمت درخواست کردند.

انتهای پیام/80476/

جهت مشاهده تصاویر بیشتر از این مراسم در پیام‌‌رسان (تلگرام) سامانِ‌بـرتـر، اینجــا را کلیک کنید.

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *