۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

عملکرد ستاد خدمات سفر چهارمحال و بختیاری مطلوب است

ژوئن 4, 2018 در 17:09 توسط

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نحوه فعالیت و عملکرد ستاد خدمات سفر این استان را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، مجید نظری دهکردی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مکان های گردشگری و تاریخی چهارمحال و بختیاری مانند چشمه زنه هفشجان و پل زمانخان سامان تأکید کرد: ستاد خدمات سفر استان برای تعطیلات هفته جاری خدمات قابل توجه و مطلوبی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این استان ارائه داده است.
وی افزود: امید است با خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری زمینه افزایش ماندگاری آنان در استان فراهم گردد.
نظری دهکردی تصریح کرد: افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و رشد شاخص های توسعه ای در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری می شود.
در حاشیه این بازدید، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: زیرساخت های لازم به منظور خدمات رسانی به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این استان فراهم است.
بهمن عسگری سوادجانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرایی از مهمانان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی دارد.
وی بیان داشت: طبیعت بکر، مردمان مهمان نواز، کانون های گردشگری، اماکن تاریخی و مکان های زیارتی از مهمترین ویژگی های گردشگری طبیعی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
عسگری سوادجانی اظهار کرد: صنایع دستی تولیدی هنرمندان چهارمحال و بختیاری مانند انواع بافته های داری شامل قالی، جاجیم و گلیم، لباس های محلی، چرم دوزی، قلم زنی، نمد، مسگری، آثار چوبی، خاتم، قلمکار، معرق، سنگ های تزئینی و قیمتی، احجام فلزی، سرمه دوزی، سفال و سنگ تراشی سنتی این استان را در زمره استان های گردشگرپذیر کشور قرار داده است.
وی عنوان داشت: با توجه به پتانسیل چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید انواع صنایع دستی و ضرورت “حمایت از کالای ایرانی” در سال جاری مواد اولیه رشته های صنایع دستی در اختیار هنرمندان این رشته قرار می گیرد و تولیدات آن ها به صورت تضمینی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خریداری می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین به منظور افزایش جذب مسافران و گردشگران داخلی و خارجی و رونق صنعت توریست در استان راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، توجه به گردشگری کشاورزی و ارتقای کمی و کیفی زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری در دستور کار مسئولان قرار دارد.
وی یادآور شد: براساس هماهنگی های صورت گرفته هیچ مشکلی در تامین نیازهای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری در تعطیلات هفته جاری وجود ندارد.
عسگری سوادجانی همچنین از احداث پارکینگ طبقاتی در محل پل زمانخان شهرستان سامان در آینده ای نزدیک خبر داد.
وی عنوان کرد: برای احداث پارکینگ طبقاتی پل زمانخان و راه اندازی مجموعه ای خدماتی در این محل پس از تهیه و تصویب طرح جامع از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت و تسهیلات مورد نیاز به آنان پرداخت می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در نزدیکی پل زمانخان شناسایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع در چهارمحال و بختیاری به منظور تسریع در روند احداث پارکینگ طبقاتی پل زمانخان و راه اندازی مجموعه ای خدماتی در این محل ضرورت دارد.
عسگری سوادجانی اظهار داشت: با اجرای این طرح بار ترافیکی پل زمانخان و محور ارتباطی اطراف آن کاهش می یابد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *