۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

رئیس آموزش و پرورش سامان: بی‌سوادی یک آفت اجتماعی است

می 29, 2018 در 00:52 توسط

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: بی‌سوادی یک آفت اجتماعی است و همه باید بسته به شرایط خود از یک سواد نسبی برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، محمد دهقانی در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سامان با بیان اینکه کسب سواد موجب افزایش توانایی و آمادگی برای مشارکت در سرنوشت خویش و پیشرفت و توسعه جامعه است، افزود: بی‌سوادی یک آفت اجتماعی است و همه باید بسته به شرایط خود از یک سواد نسبی برخوردار باشند و ترغیب و بازگرداندن افراد بازمانده از تحصیل به سوادآموزی، مهمترین اقدام برای ریشه کن کردن بیسوادی در جامعه بشمار می‌رود.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های ریشه کنی بی‌سوادی آموزش وپرورش این شهرستان در راستای فرامین مقام معظم رهبری و سیاست‌های نظام در جهت اجرایی کردن ریشه کنی کامل بی‌سوادی با طرح‌هایی در دست اجرا می‌باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان ضمن ابراز امیدواری از تلاش‌های صورت گرفته سواد آموزی گفت: سوادآموزی شهرستان سامان در مسیر پیشرفت مطلوبی قرار دارد و یک قدم دیگر تا ریشه کنی کامل بی‌سوادی در این شهرستان باقی مانده است که آن هم با همت و مساعدت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف این شهرستان به رشد صد درصدی دست خواهد یافت.

در ادامه این نشست، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از تغییرات مطلوب طرح ریشه کنی بی‌سوادی در شهرستان سامان، افزود: 50 درصد طرح بن بی‌سوادی در استان اجرایی شده است و بیسوادان 10 تا 49 سال در این طرح شناسایی خواهند شد.

مرتضی ارشادی تصریح کرد: در این طرح، فرد متعهد می‌شود یک پشتیبان را معرفی کرده و چنانچه فرد پشتیبان موفق به کسب سواد شود در ازای قبولی، مبلغ 11 میلیون ریال پاداش دریافت خواهد کرد.

وی پیرامون تغییراتی از حدود 6 تا 50 درصدی رشد قیمتی این طرح، اظهار داشت: معلولین آموزش‌پذیر نیز می‌توانند به شرط داشتن کد شناسه در بانک معلولین، بعد از گذراندن آموزش سواد، مبلغ 15 میلیون ریال به عنوان پاداش دریافت کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کلیه مطالبات سال گذشته پرداخت شده است و برنامه سالجاری نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که هیچ گونه معوقه‌ای در پرداخت ایننوع پاداش‌ها نداشته باشیم.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *