۰

کل اخبار

خطیب نماز جمعه سامان: هدف آمریکا از طرح دوستی با عربستان، سوء استفاده کردن از آن است

می 4, 2018 در 15:00 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: هدف آمریکا از طرح دوستی با عربستان، سوء استفاده کردن از آن است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به معارف مهدویت اشاره کرد و افزود: انتظار مفهومی نیست که فقط با لفظ و دعا بتوان حق آن را ادا کرد.

وی اظهار داشت: شناخت حقیقی امام زمان (عج) با دم زدن از ایشان و سمینار برگزار کردن و همایش برپا کردن متفاوت است ، چرا که ممکن است در این موارد نیت فرد با اخلاص نباشد و برای هوی نفس خود کار کند.

عقیلی افزود: ما باید خود را برای انتظار فرج آقا امام زمان (عج) آماده کنیم و باید در زندگی بررسی کنیم که خواسته امام در بعد زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی چیست و سعی کنیم در این زمینه ها زندگی خود را طوری تنظیم کنیم که مورد رضایت حضرتش باشد.

امام جمعه شهرستان سامان با تاکید بر شناخت وظیفه منتظران در جامعه، بیان داشت: اگر ما در ادای وظیفه خود برای امام زمان کوتاهی کنیم ، ممکن است در زمان ظهور حضرت با خواسته های آن حضرت مخالفت کنیم چرا که زمینه های ظهور را در خود آماده نکردیم و ما باید همان طور که امام زمان برای ما و آمرزش گناهان ما دعا می کند ، در این فکر باشیم که قدر چنین نعمتی را بدانیم و در زمان غیبت حضرت ، بتوانیم موانع ظهور را برطرف کنیم.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به اهمیت مدیریت فضای مجازی در جامعه به ویژه نسل جوان اشاره کرد و افزود: اگر نتوانیم مدیریت فضای مجازی را به نسل بعد یاد بدهیم طرز فکر جوانان ما آن طوری خواهد شد که دشمن انتظار دارد.

عقیلی در بخش دیگری از سخنان خود، به هفته معلم اشاره کرد و با ذکر حدیثی از رسول اکرم(ص) فرمود: معلمی شغل انبیاست و باید همه جامعه قدردان زحمات این قشر باشند.

وی احترام به معلم را یادآور شد و در این راستا از فرمایشات حضرت علی (ع) فرمود: که حتی اگر در مقام پادشاهان هم باشی باید برای احترام به معلم خود از جای خود بلند شوی و این یعنی نهایت احترام به این گروه از جامعه که عمر خود را برای نشان دادن راه به دیگران صرف می کنی.

امام جمعه سامان در ادامه به نوکری عربستان برای آمریکا پرداخت و تصریح کرد: عربستان سعودی هر چند در ظاهر با دولت آمریکا دوست است ولی چون در پیش آمریکا نقاط ضعیف بسیاری دارد، هیچ گاه نمی تواند این رابطه را بر هم بزند و برای حفظ جایگاه خودش هم که باشد سعی دارد رابطه خود را با آمریکا حفظ کند.

عقیلی در انتهای خطبه دوم به اهمیت جایگاه کارگر اشاره کرد که رسول اکرم(ص) در پیش دیدگان همه دست کارگر را بوسه می زد تا به امت اسلامی بفهماند که این قشر از مردم جامعه چقدر دارای جایگاه رفیعی هستند.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *