۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

همایش صیانت از آب زاینده‌رود در شهرستان سامان برگزار شد

آوریل 17, 2018 در 22:41 توسط

همایش “صیانت از آب زاینده رود” عصر امروز با حضور اقشار مختلف مردم استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش سامانِ‌بـرتـر و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در این همایش مردمی که در مسجد محدوده گردشگری پُل زمانخان شهرستان سامان برگزار شد؛ سخنرانان بر ضرورت مدیریت اصولی حوضه‌های آبی و طرح های انتقال آب تأکید کردند.

حجت الاسلام امیرقلی جعفری استاد دانشگاه در این همایش گفت: انتقال غیرکارشناسی آب از چهارمحال و بختیاری با توجه به نبود صنعت در این استان، چیزی جز بیکاری و خسارت به زندگی مردم منطقه در پی نخواهد داشت.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هم در همایش صیانت از آب زاینده رود گفت: بررسی یافته ها و مطالعات کارشناسان نشان می دهد که استان چهارمحال و بختیاری در حال گذار و تبدیل به منطقه ای خشک است.

مهرداد قطره سامانی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در معرض تغییر اقلیم قرار گرفته که در صورت عدم اقدام به موقع، کنترل برداشت آب از منابع زیرزمینی و توقف انتقال غیرکارشناسی طرح های انتقال آب، خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می شود.

وی گفت: یخچال‌های زردکوه منبع اصلی تأمین آب دو رودخانه بزرگ کارون و زاینده رود هستند که با از بین رفتن آن ها در حقیقت آبی برای انتقال باقی نمی ماند.

انتهای پیام/80476/

جهت مشاهده تصاویر بیشتر از این مراسم در کانال تلگرامی سامانِ‌بـرتـر، اینجــا را کلیک کنید.

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *