۰

کل اخبار

خطیب نماز جمعه سامان: مسلمانان، از تفرقه‌ افکنی دشمنان جلوگیری کنند

مارس 2, 2018 در 14:51 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: مسلمانان با رعایت وحدت، از تفرقه افکنی دشمنان جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی به بحث تحکیم مبانی خانواده و مساله انتخاب همسر پرداخت و در این راستا افزود: همسر انسان باید پس از مشاوره و تحقیق از نظر ویژگی های اخلاقی و ظاهری، انتخاب شود و تا جایی که در روایات آمده است حتی رنگ موی همسر هم باید مورد تایید طرف مقابل ازدواج قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در مسایل پیش از ازدواج اگر در ویژگی های ظاهری فرد تغییری داده است، باید به سمع و نظر طرف مقابل رسیده شود.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به اهمیت داشتن انتخاب پسر در امر ازدواج اشاره کرد و افزود: آن چه که در امر ازدواج مهم است، انتخاب پسر است نه انتخاب والدین؛ که البته مشاوره دادن و استفاده از تجربیات والدین نیز در امر ازدواج اهمیت بسیاری دارد ولی نه تا جایی که همسر آینده فرزند پسر خود را آن ها انتخاب کنند.

عقیلی در ادامه به معرفی نمودن دختر برای خانواده ها در جهت امر ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چه امروزه در جامعه ما این مساله کم رنگ است، ولی اشکالی ندارد اگر والدین دختر، پس از آشنایی با پسر، دختر خود را به عنوان پیشنهاد به خانواده پسر معرفی کنند.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز وفات ام البنین مادر حضرت عباس(ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این روز به نمازگزاران به ویژگی های بارز این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی توجه به نیازمندان در ایام پایانی سال را یادآور شد و خواستار کمک به نیازمندان شد تا همان گونه که سفره آن ها در ایام عید رنگی است، فقرا نیز بتوانند خنده را بر لبان فرزندان خود بنشانند.

عقیلی در ادامه مناسبت ها به فرا رسیدن میلاد میرزا نور الله معروف به عمّان سامانی پرداخت و در وصف ویژگی های این شاعر آئینی افزود: عمان سامانی از خانواده ی علم و ادب بود و از کرامت های ایشان آن بود که در یکی از سفرهایی که به عتبات داشتند، پس از خواندن روضه‌ای ، عبایی را از طرف وجود نازنین رسول گرامی اسلام به عنوان هدیه دریافت کردند.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به بخشی از فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری در دیدار وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه پرداخت و افزود: اختلافات بین مسلمانان نباید باعث تفرقه افکنی و خوشحالی دشمن شود. 

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *