۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

افتتاح کارگاه حمایتی تولیدی توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستای شوراب صغیر

فوریه 10, 2018 در 13:44 توسط

کارگاه حمایتی تولیدی توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستای شوراب صغیر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، محمد میرزایی در حاشیه افتتاح کارگاه حمایتی تولیدی توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستای شوراب صغیر با بیان اینکه در سطح استان 5 مرکز کارگاهی و حرفه آموزی مددجویان بهزیستی  مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: هدف از ایجاد کارگاه های توانمند سازی حرف آموزی در سطح استان ایجاد توانمندی و انگیزه برای تولید و اشتغال و توانمندی مددجویان است.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره بر اینکه هدف و سیاست ایجاد کارگاه‌های توانمندی ایجاد اشتغال مددجویان جامعه هدف است که در این راستا مددجویان می توانند توانمندی های خود را در تولیدات صنایع دستی و تولیدات در بازار های مراکز شهرستان عرضه کنند.

وی با اشاره بر اینکه اعطای تسهیلات برای مددجویان در راستای توانمند سازی در جهت اشتغال و چرخه حمایتی و خارج شدن مددجویان از این چرخه است، اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغالزایی، تسهیلاتی 15 الی 25 میلیون تومان برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است که جامعه هدف توانمند 15 تا 25 در دریافت وام اشتغال ایجاد کنند.

در ادامه مراسم این افتتاحیه، فرماندار شهرستان سامان از اهداء مجوز به جمعیت همیاران شوراب صغیر و افتتاح دستگاه میوه خشک در روستای شوراب صغیر خبر داد و بیان داشت: افتتاح جمعیت همیاران و کارگاه های توانمند سازی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمند سازی افراد تحت پوشش عنوان کرد.

صالحی با اشاره بر اینکه با توجه به پتانسیل شهرستان سامان وجود دستگاه های میوه خشک کن یک نیاز ضروری برای شهرستان سامان است، بیان داشت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با دریافت تسهیلات اشتغالزایی با خرید دستگاه های میوه خشک کن می توانند در زمینه توانمندی خود و ایجاد اشتغال در این زمینه پیش قدم باشند.

وی تصریح کرد: توسط دستگاه های میوه خشک کن می توان 400 کیلو را به صورت چیپس میوه وارد بازار شود و اشتغال پایدار را برای مددجویان و شهرستان سامان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *