۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

مشارکت مردمی، تسهیل طرح‌های شهری را فراهم می‌سازد

ژانویه 27, 2018 در 13:30 توسط

شهردار سامان گفت: مشارکت مردمی می‌تواند شرایط را برای تسهیل در طرح‌های شهری سامان فراهم سازد.

اسماعیل صفاری امروز در گفت‌گو با خبرنگار سامانِ‌بـرتـر با بیان اینکه مدیریت و احتیاجات شهری بر اساس کارکرد، موقعیت جغرافیایی، شرایط اقتصادی و اجتماعی تعریف می‌شوند، افزود: در تامین نیازهای شهری، عوامل متعدد و مختلفی نقش بازی می‌کنند که مهمترین و شاید بنیادی‌ترین آن مشارکت مردمی می‌باشد.

وی اظهار داشت: بدون مشارکت مردمی که جزئی از پدیده حیاتی و سرنوشت‌ساز می‌باشد، برنامه‌های شهری ممکن نخواهد شد و این همراهی مردم و شهروندان است که می‌تواند شرایط را برای تسهیل طرح‌های شهری فراهم سازد.

شهردار سامان ابراز امیدواری کرد که بتوان در شهر سامان با اصلاح فرآیندها، شاهد حضور تاثیرگذار مردم و سرمایه‌گذاران در موضوع مدیریت شهری باشیم.

صفاری به بخش عمرانی و ترافیک شهری در شهر سامان اشاره کرد و بیان داشت: در ماده 55 قانون شهرداری‌ها، وظایف شهرداری در محدوده و حریم شهر مشخص شده است که امید است براساس راکدهای شهرداری و پیش‌بینی در بودجه سال 1397 در بخش عمرانی که در 4 قسمت تعریف شده است، مطالعات و آماده نمودن زیرساخت‌های اولیه را آغاز به کار کنیم.

وی خاظرنشان کرد: با تحقق موارد فوق در بحث زیرساخت‌های عمرانی و ترافیک شهری، در جهت رفاه حال شهروندان و گردشگران و همچنین مبلمان و فضای شهری بتوانیم آنها را به سرانجام برسانیم.

شهردار سامان در این راستا ساماندهی و سازماندهی صنایع نیمه مزاحم، بازگشایی و تعریض معابر و خیابان‌های مورد نیاز مطابق طرح تفضیلی، ساماندهی ورودی‌های شهر و توجه ویژه به مبلمان شهری و همچنین توسعه و نگهداری پارک‌ها و فضای سبز شهری را از مهمترین اقدامات در دستور کار این شهرداری عنوان کرد.

صفاری به بخش گردشگری در شهر سامان نیز اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان سامان، یکی از شهرستان‌های توریستی و گردشگری و نگین استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود، که این شهرستان به طور متوسط سالیانه بیش از 1 میلیون 400 هزار نفر گردشگر و مسافر وارد این شهرستان می‌شوند و از متاطق بکر و دیدنی این شهرستان بازدید می‌کنند.

وی به محدود و حریم شهر سامان و مجموعه تفریحی پل‌زمانخان اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری سامان در این راستا آمادگی کامل را در جهت پذیرایی از گردشگران و مسافران در تمامی فصول سال دارد که در این راستا امید است بر اساس درآمدهای شهرداری، طرح‌های مطالعاتی و گردشگری را از سمت خروجی شهر تا مجموعه تفریحی پل‌زمانخان را آغاز نمائیم و به تصویب کمیسیون‌های مربوطه برسانیم.

شهردار سامان عدم وجود پارکینگ مناسب در مجموعه تفریحی پل‌زمانخان را یکی از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام این نهاد دانست و تصریح کرد: با اخذ واگذاری قطعی زمینی به مساحت 7 هزار و 700 متر مربع از امور اراضی اخذ نمائیم تا بتوانیم قسمتی از مشکلات ترافیکی و پارکینگ را در این مجموعه تفریحی برطرف نمائیم.

صفاری به ساماندهی هتل شهرداری سامان اشاره کرد و اظهار داشت: این هتل با توجه به فرسوده بودن آن، امید است بتوان با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، آن را به شکل مطلوب‌تری به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *