۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

پرکردن اوقات فراغت جوانان، بهترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

ژانویه 24, 2018 در 17:14 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: تقویت ایمان و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و نسل جوان، بهترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، سعید صالحی اردلی امروز در نشست کارگروه ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه این کارگروه در جهت پیشگری از جرایم به صورت فعال تشکیل شده است، افزود: این کارگروه‌ها و ستادها با همکاری همه دستگاه‌های عضو  دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه فرهنگی برنامه‌ریزی خوبی در راستای پیشگیری جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در شهرستان سامان برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد اطلاع‌رسانی و کار فرهنگی و با برنامه‌ریزی‌های زمان‌بندی شده در این شهرستان با همکاری اداره بهزیستی، آموزش و پرورش و دادگستری در مدارس صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان سامان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 2 ماه اخیر در اکثر مدارس با حضور کارشناسان مجرب بازتاب خوبی در این شهرستان داشته است.

صالحی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی تا پایان سال‌جاری در شهرستان سامان با هدف اقدامات پیشگرانه و راهکاری جدید در سطح شهرستان صورت خواهد گرفت که انتظار می‌رود خروجی این اقدامات در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش جرم و جرائم در سطح این شهرستان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری جدی از آسیب‌های اجتماعی می‌بایست کارگروهی متشکل از خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان در مدارس شکل گیرد، تصریح کرد: اجرای این کار سبب خواهد شد با بهره‌‌گیری از کارشناسان اجتماعی و روانشناسان در راستای مقابله با آسیب‌ها از سوی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گیرد.

فرماندار شهرستان سامان توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهم‌تر از درمان آن دانست و بیان داشت: تقویت ایمان و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و نسل جوان، بهترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

صالحی اظهار داشت: برای شناخت دقیق آسیب‌ها باید به صورت میدانی از نقاط آسیب‌پذیر یا آسیب‌دیده بازدید کرد و مطابق با مختصات آن برای برنامه‌ریزی مناسب و کاربردی صورت گیرد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *