۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

12 نقطه حادثه‌خیز در حریم زاینده‎رود شهرستان سامان شناسایی شده است

ژانویه 21, 2018 در 16:03 توسط

مدیرکل راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: 12 نقطه حادثه‌خیز در حریم زاینده‎رود شهرستان سامان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، احمد جمشیدی ظهر امروز در نشست آزاد سازی مسیر حریم حاشیه زاینده‌رود در شهرستان سامان با بیان اینکه پروژه ساماندهی و افزایش ظرفیت محور حاشیه زاینده‌رود یکی از مهمترین پروژه‌های درخواستی مردم و مسئولان این شهرستان می‌باشد، افزود: این محور با مشخصات راه روستایی احداث شده است ولی کارکرد آن به دلیل توریستی و گردشگر پذیر بودن این منطقه، دارای ترافیک بسیار بالایی است که قاعاتاً این محور می‌بایست هر چه سریعتر ارتقاء یابد.

وی اظهار داشت: این محور دارای نقاط حادثه‌خیز و پرتصادفی است که متاسفانه شاهد افزایش تلفات جانی و مالی بسیار زیادی در این محور می‌باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با عنوان اینکه این نقاطه حادثه‌خیز در حریم زاینده‌رود شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: اخیراً با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان سامان، به این پروژه مهم در جهت بهسازی آن اشاره تاکید ویژه‌ای شد.

جمشیدی بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد نقاط حادثه خیز این محور شناسایی شوند که در این راستا مبلغی از اعتبارات استانی و همچنین اعتباراتی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این امر اختصاص یافته است که در گام نخست 12 نقطه حادثه‌خیز در حریم زاینده‎رود شناسایی شده است.

وی به شرایط خاص توپوگرافی این محور در بالادست و پایین دست باغات حاشیه رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد و اظهار داشت: با نشستی که پیرامون ساماندهی این مسیرها با مدیران و دهیاران شهرستان سامان صورت گرفته است، امید است بتوان با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سامان بتوانیم پس از آزادسازی عملیات اجرایی کار، به جهت کاهش نقاط حادثه‌خیز و اصلاح این نقاط، آن‌ها را بزودی به اجرا برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری روشنایی مسیرهای جاده‌ای این شهرستان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: روشنایی این مسیرها از دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خارج است، لیکن در نقاط پر حادثه و نقاط مه‌گیر در تلاش هستیم برای سال آینده، پیشنهاد آن را توسط سازمان به کارگروه مربوطه ارسال کنیم تا پس از بررسی و تصویب آن بتواینم آنها را به مرحله اجرا درآوریم.

جمشیدی در رابطه با نوسازی ناوگان حمل و نقل بار بالای 35 سال افزود: بر این اساس از طریق ماده 12 سازمان بهینه‌سازی سوخت، ما این آمادگی را داریم افرادی را که شرایط لازم و کافی در این خصوص داشته باشند را معرفی کنیم و در این راستا 70 درصد ارزش کامیون را به صورت وام کم‌بهره به متقاضیان ارائه خواهیم کرد که بخشی از آن را از اعتبارات ماده 12 سازمان بهینه‌سازی سوخت به انان ارائه خواهد شد تا این نوع رانندگان بتوانند نسبت به نوسازی کامیون‌های باری خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *