۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی بخش زاینده‌رود افتتاح می‌شود

ژانویه 6, 2018 در 16:00 توسط

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری از افتتاح نخستین تصفیه خانه فاضلاب روستایی در هوره مرکز بخش زاینده‌رود خبر داد.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، تورج احمدپور امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی هوره با اعلام این خبر افزود: این پروژه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است و برای حدود یک هزار خانوار، شبکه اتصال به فاضلاب با تعرفه روستایی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طول خط انشعاب فاضلاب روستای هوره 12 کیلومتر است، افزود: اجرای فاضلاب این روستا با اعتبارات ملی بالغ بر 40 میلیارد ریال برای اولین بار در استان چهارمحال و بختیاری اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه آب به دست آمده از این تصفیه‌خانه برای کشاورزی زمین‌های پایین دست این روستا مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: این طرح به جمع‌آوری فاضلاب روستایی و عدم آلوده شدن چشمه‌ها نیز کمک شایانی را خواهد نمود.

احمدپور، حراست از منابع کمیاب آبی را ضرورت دنیای امروزی برشمرد و تصریح کرد: ما نیز در راستای حراست از منابع آبی و همچنین مدیریت فاضلاب‌ها، به جهت سلامت محیط زیست و همچنین معرفی منبع جدید آبی برای مصارف کشاورزی و مواردی از این دست، اولین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی را به مدار بهره‌برداری رساندیم.

وی با اشاره به مصوبه وزارت کشور و ابلاغ روستای هوره به شهر گفت: روستاییان این منطقه قبل از اتمام مراحل قانونی شهریت هوره، نسبت به خرید انشعابات فاضلاب با تعرفه روستایی اقدام نمایند.

به گزارش سامانِ‌بـرتـر، هوره یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در مجاورت رودخانه زاینده رود می باشد که در فاصله 40 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/80476/

ارسالی: زهره درخشان

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *