۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

10 طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان سامان بررسی شد

ژانویه 2, 2018 در 15:52 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: با بررسی و ارجاع 10 طرح اقتصاد مقاومتی، زمینه اشتغال بیش از 100 نفر در این شهرستان مهیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سعید صالحی اردلی امروز در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان سامان با بیان اینکه این نشست با رویکرد و ساختار جدید در سال‌جاری برگزار می شود، افزود: این نوع ساختار جدید برای تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: کارگروه‌ها به عنوان زیر مجموعه کارهای تخصصی و کارشناسی، درخواست‌هایی که متقاضیان در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند را پس از بررسی به کارگروه‌های شهرستانی ارجاع دهند.

فرماندار شهرستان سامان از احصاء کلیه برش‌های شهرستانی توسط دستگاه‌های اجرایی در این کارگروه‌ها خبر داد و تصریح کرد: بر حسب ساختارهای جدید در اقتصاد مقاومتی، برش‌های شهرستانی نیز می‌بایست در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، گردشگری و سایر کارگروه‌هایی که زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی می‌باشند، آنها را مطرح و مورد بررسی قرار دهیم.

صالحی خاطرنشان کرد: با درخواست و بررسی 10 مورد از این طرح‌ها، می‌توان زمینه اشتغال‌زایی بیش از 100 نفر را در شهرستان سامان مهیا کرد و در این راستا دستگاه‌های اجرایی نیز می‌بایست در 15 روز آینده این درخواست‌ها را مورد بررسی و ضوابط قانونی آن را انجام دهند تا جهت اخذ تصمیمات نهایی به کارگروه‌های استانی ارجاع ذاده شوند.

وی به مهمترین طرح‌های پیش‌رو در این نشست از جمله طرح‌های گردشگری، کشاورزی، خدمات و بازرگانی اشاره کرد و بیان داشت: طرح‌های خدمات بین‌راهی به دلیل مشکلاتی که پیرامون آنها وجود دارند، جهت اخذ تصمیمات نهایی و کار کارشناسی بیشتر به دستگاه اجرایی مربوطه ارجاع داده خواهند شد.

فرماندار شهرستان سامان به عدم بارگذاری و برداشت آب از رودخانه زاینده‌رود، به عنوان یکی از مشکلات و محدودیت‌های پیش‌رو در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: قرار گرفتن برخی از طرح‌ها و حریم‌های کمی و کیفی در بستر این رودخانه می‌تواند یکی از این مشکلات به شمار روند.

وی در ادامه این نشست افزود: در این راستا سعی شده است به طرح‌هایی که کمترین مشکلات را دارند، اولویت کاری قرار داده شوند تا بتوانیم آنها را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *