۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

فرماندار سامان: احداث بیمارستان تامین اجتماعی، از مهمترین خواسته‌های مردم سامان است

دسامبر 7, 2017 در 22:56 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: با توجه به توریستی بودن و حجم بالای مسافر به این شهرستان، یکی از مهمترین خواسته‌های مردم احداث بیمارستان تامین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سعید صالحی اردلی امروز در نشست شورای اداری شهرستان سامان با بیان اینکه این شهرستان یکی از کوچکترین شهرستان از نظر وسعت است، اظهار داشت: سامان نگین چهار محال و بختیاری است و سالانه میزبان 2 میلیون مسافر و گردشگر می‌باشد.

وی اظهار داشت: سند توسعه‌ای شهرستان سامان در اولویت‌بندی و در راستای پتانسیل‌های شهرستان پیش‌بینی شده است که اولویت‌های محوری توسعه شهرستان سامان ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری، توسعه باغات، ایجاد کارخانه صنایع تبدیلی، حمایت از صنایع دستی و ایجاد زیر ساخت فرهنگی، علمی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی است.

فرماندار شهرستان سامان با عنوان اینکه عمده مشکل شهر سامان تامین آب شرب این شهر است، تصریح کرد: اعتبار تصفیه‌خانه آب شرب این شهر یه صورت قطره چکانی اختصاص یافته است و این پروژه تاکنون پیشرفت 80 درصدی داشته است که این مهم نیازمند تخصیص اعتبارات در جهت تکمیل آن است.

صالحی با تاکید بر اینکه امید است با تامین اعتبار، تصفیه خانه آب شرب شهر سامان تکمیل و به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: در تابستان سال‌جاری  اب شرب در شهر سامان افزایش یافته بود که تکمیل این تصفیه‌خانه از ضروریات مردم سامان است.

وی احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان سامان را یکی از مهمترین خواسته‌های مردم این شهرستان برشمرد و بیان داشت: با توجه به مسافت کوتاه این شهرستان تا مرکز استان، می‌طلبد که احداث این بیمارستان به دلیل با توجه به توریستی بودن و حجم بالای مسافر، در اولویت قرار گیرد.

فرماندار سامان به رفع نقاط حادثه خیز در حاشیه رودخانه زاینده‌رود به خصوص در بخش زاینده رود اشاره کرد و افزود: جاده قوچان به بن باید تکمیل شود چرا که بسیاری از رفت و آمدها و حجم مسافر در برخی از زمان‌های خاص نیازمند اصلاحات است.

صالحی به رفع مشکل مسکن جوانان روستایی در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در جهت رفع این مشکل باید واگذاری اراضی به روستاها صورت گیرد و مشکلات موجود در این زمینه توسط دستگاه‌هایی اجرایی مربوطه بر طرف شود.

وی به اقداماتی از قبیل احداث منبع آب، اخذ مجوزات و … برای 6 هزار هکتار از زمین‌های واگذار شده به طرح‌های  کشاورزی را یادآور شد و بیان داشت: تنها رفع مشکل در این زمینه، اختصاص تامین آب برای طرح‌ها است که طرح‌های کشاورزی از سر گیرد و اشتغال و تولید را در این شهرستان افزایش دهیم.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *