۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

لزوم پیگیری تصویب طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری

دسامبر 7, 2017 در 20:29 توسط

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی پیگیری تصویب طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری را ضروری خواند و گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، امکانات رفاهی و فرهنگ‌سازی لازم برای آن باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، شورای اداری شهرستان سامان عصر امروز با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

اردشیر نوریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند پروژه‌های در حال اجرا، مسائل و مشکلات اصلی و زیرساختی شهرستان سامان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بررسی مسئله آب و مشکلات طرح‌های توسعه کشاورزی و باغات سامان بود که امید است با تصمیمات اتخاذ شده شاهد آثار مثبت اقتصادی در این شهرستان باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین فعالیت شهرستان سامان در حوزه گردشگری است، افزود: تکمیل محورهای مواصلاتی دسترسی به مرکز استان و استان‌های هم‌جوار باید مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات لازم برای آن پیش‌بینی شود.

نوریان با اشاره به اینکه شهرستان سامان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، امکانات رفاهی و فرهنگ‌سازی لازم برای آن باید در اولویت قرار گیرد.

وی پیگیری تصویب طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری را ضروری خواند و اظهار داشت: این طرح که طرح جامع گردشگری شهرستان سامان را در دل خود دارد باید پیگیری و منابع لازم آن تأمین شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود باغات مثمر و برداشت‌های گوناگون در شهرستان سامان ضرورت وجود صنایع تبدیلی احساس می‌شود تا ارزش افزوده منطقی برای تولیدکننده به همراه داشته باشد.

نوریان با بیان اینکه با توجه به کم‌آبی موجود، مصرف آب در حوزه کشاورزی نیازمند توجه است، گفت: توسعه طرح‌های نوین آبیاری از دیگر مسائل مطرح شده در شورای اداری شهرستان سامان بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌هایی که در اسناد بالادستی بر آن تأکید شده است، مسئله اشتغال روستایی، ایجاد مشاغل خانگی و مسکن روستایی است، تشریح کرد: امیدواریم واگذاری اراضی برای مسکن روستایی در آینده نزدیک انجام شود چرا که این مهم از روند مهاجرت از روستا به شهر جلوگیری می‌کند و موجب رونق اقتصادی در روستاها می‌شود.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *