اولیاء و مربیان نسبت به آسیبهای اجتماعی دانشآموزان اطلاعات کافی داشته باشند
دسامبر 4, 2017 در 16:28 توسط علی آزوغ
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال وبختیاری گفت: در جامعه هدف دانشآموزی میبایست اولیاء و مربیان نسبت به آسیبهای اجتماعی آشنایی کاملی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سید قدیر مرتضوی امروز در نشست بررسی علل ایجاد آسیبهای اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن در شهرستان سامان با بیان اینکه در چارچوب شورای مبارزه با مواد مخدر، 4 کانون هدفهای در دسترس تعیین شده است، افزود: یکی از این کانونها، کانون هدف جامعه دانشآموزی است.
وی اظهار داشت: جامعه دانشآموزی به لحاظ اینکه ارتباط با جوامع، اشخاص و افراد مختلف را در جامعه داراست، میتواند از کانون خانواده وارد جامعه دیگری شود که این مورد برای ما بسیار حائز اهمیت است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال وبختیاری با عنوان اینکه جمعیت دانشآموزی در حال ورود به اجتماع میباشد، تصریح کرد: در جامعه هدف دانشآموزی میبایست اولیاء و مربیان نسبت به آسیبهای اجتماعی در زمینههای علل و وقوع آن آشنایی کاملی نسبت به روشهای صحیح در پیشگیری و مداخله به هنگام را بیاموزند تا بتوان مداخله و اثربخشی را در این موضع افزایش داد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه کنونی ما به لحاظ زمینههای فراوان و به دلیل وقوع جرم، هزینه ایجاد بروز و وقوع جرم در جامعه کاهش یافته است که متاسفانه هزینه برخورد ما نیز بسیار بالاست و در این راستا باید سعی نمود به سمتی پیش برویم که زمینههای وقوع جرم در جامعه کاهش یابد تا هزینهها و کارکردهایی که ما در این حوزه برخورداریم، تحت پیشگیری قرار گیرد.
وی افزود: اگر فعالیت و اقدامات پیشگیرانه در جامعه هدف، با مشارکت و همیاری مردم توسعه یابد، آنگاه اولیاء و مربیان دانشآموزان نسبت به وقوع آسیبهای اجتماعی که در جامعه به وجود میآید کتمان نخواهند کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال وبختیاری ادامه داد: در مراحل اولیه و بروز آسیبهای اجتماعی اگر با ورود و مداخله ما صورت گیرد، طبعاً نتیجه مثبت و اثر بخشی را خواهد داشت.
مرتضوی، کتمان از وقوع آسیبهای اجتماعی در جامعه را در زمان درمان بسیار سخت ارزیابی کرد و بیان داشت: متاسفانه در حوزه اعتیار بعضی از خانوادهها در حدود 3 الی 5 سال بعد از شروع مصرف فرزندانشان به مواد مخذر، متوجه این آسیب جدی میشوند که عملا این مهم کار درمان و مداخله ما را با سختی همراه خواهد نمود، به نحوی که در مراحل اولیه، این تغییر گفتار و نحوه برخورد اولیاء و مربیان با سایر دانشآموزان، حساسیت آنان را افزایش خواهد داد و آنگاه شاهد اثر بخشی بیشتری بر فعالیتهای ما خواهد داشت.
انتهای پیام/