۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

اختصاص وام‌های اشتغالزایی در بخش گردشگری شهرستان سامان

نوامبر 20, 2017 در 12:00 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: به منظور اشتغالزایی روستائیان در بخش گردشگری این شهرستان، وام‌های کم بهره در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سعید صالحی اردلی در نشست تبین تسهیلات بانکی بخش گردشگری شهرستان سامان اظهار کرد: در راستای اشتغالزایی روستایی در بخش گردشگری وام‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وام اشتغالزایی در این بخش با سود 6 درصد ارائه خواهد شد، افزود: مدت بازپرداخت این وام‌ها 6 ساله خواهد بود که یک سال تنفس نیز در نظ رگرفته شده است.

فرماندار سامان بیان داشت: حداقل مبلغ این نوع تسهیلات، یک‌میلیارد ریال و حداکثر 20 میلیارد ریال است که در بخش اشتغالزایی روستایی در نظر گرفته شده است.

صالحی با عنوان اینکه این میزان وام‌های اشتغالزایی به شکل‌دیگری در بخش گردشگری ارائه خواهد شد، تصریح کرد: ارائه این نوع وام‌ها با سود 8 درصد و با بازپرداخت 2 ساله و همچنین 2 سال تنفس خواهد بود.

وی بانک‌های عامل جهت ارائه این نوع تسهیلات را بانک‌های کشاورزی، پست‌بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی عنوان کرد و افزود: پرداخت این نوع وام‌ها به صورت شناور می‌باشد و سقف خاصی ندارد و هر تعدادی که در روستاهای متقاضی و واجد شرایط این نوع وام‌ها باشند می توانند از این نوع تسهیلات بهره‌مند شوند.

فرماندار سامان اظهار داشت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند جهت تشکیل پرونده به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراجعه کنند تا پس از بررسی پرونده، در نشست کارگروه‌های مربوطه به بانک‌های عامل معرفی شوند.

صالحی یادآور شد: شهرستان سامان دارای 23 روستا می‌باشد که 4 روستای آن به عنوان روستای هدف گرشگری تعیین شده است.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *