۰

خبر استانی / کل اخبار

شناسایی و دستگیری پلیس فتا قلابی در چهارمحال و بختیاری

نوامبر 15, 2017 در 19:35 توسط

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری فردی که با سوء استفاده از آرم و لوگوی پلیس فتا و ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی به اخاذی و تهدید کاربران مبادرت می‌کرده است ‌خبر داد.

سرهنگ مرتضی عسگری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر اظهار داشت: در پی سوء استفاده فردی از آرم و لوگوی پلیس فتا در پروفایل خود این ذهنیت را برای مخاطب تداعی کرده که کانال رسمی این پلیس است که در این راستا به اخاذی و تهدید کاربران مبادرت می‌نموده است، که این موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارشناسان این پلیس موفق شدند‌‌ طی اقدامات فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و دستگیر نمایند که در پی بازجویی‌های انجام گرفته، وی در همان ابتدا به بزه ارتکابی خود اعتراف و هدف و انگیزه خود را از این کار اخاذی عنوان نمود که از این رو پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قضایی تحویل دادسرا گردید.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف مراجع ذی‌صلاح، خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشکری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده دخالت دهد یا معرفی کند مجرم شناخته شده و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد مجازات جعل را نیز در برخواهد داشت و در برابر قانون می‌بایست پاسخگو باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: تنها راه ارتباطی پلیس با کاربران در فضای مجازی، آدرس www.cyberpolice.ir  می‌باشد و لذا در این راستا پلیس فتا فاقد هر گونه کانال در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

سرهنگ عسگری با هشدار به کاربرانی که از نام و عنوان پلیس فتا سوء استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: پلیس فتا پس از شناسایی این کاربران، آنها را به محاکم قضایی معرفی می‌کند و در برابر قانون باید پاسخگو باشند.

وی همچنین از کاربران در فضای مجازی خواست در صورت برخورد با چنین سایت‌ها و شبکه‌های جعلی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا در قسمت ثبت گزارشات مردمی، مطرح کنند.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *