۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

پل زیرگذر برای کشاورزان سامانی در مسیر کمربندی سامان تعبیه می‌شود

نوامبر 5, 2017 در 23:47 توسط

مدیرساخت و توسعه‌سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: در راستای تعریض و بهسازی محور سامان به پل زمانخان، 2 پروژه مهم وجود دارد که یکی از این پروژه‌ها تعریض نمودن محور سامان تا سه‌راه‌هتل و پروژه دیگر از سه‌راه هتل تا مسیر سه راه چم‌عالی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حسین‌علی مقصودی شامگاه یکشنبه در نشست آزادسازی حریم‌راه و مرتفع‌کردن مشکلات مسیرهای پر تردد شهرستان سامان اظهار کرد: به دلیل آنکه این شهرستان یکی از شهرهای توریستی و قطب گردشگری کشور می‌باشد، لازم است محورهای عبوری این منطقه به لحاظ حجم‌ترافیکی، دارا بودن نقاط حادثه‌خیز، و همچنین در جهت افزایش ایمنی ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه در محور شهرکرد به سامان از پلیس‌راه به ورودی شهر سامان، بخشی از عملیات اجرایی آن در حال انجام است، افزود: برخی از این محور، آماده آسفالت می‌باشد که باند دیگر آن نیز تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرساخت و توسعه‌سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان چهارمحال‌و‌بختیاری خاطرنشان کرد: یک پل زیرگذر برای کشاورزان در مسیر سه راه پـز تعبیه خواهد شد که در این خصوص لازم است کشاورزان و شورای اسلامی شهر سامان همکاری لازم را در خصوص آزادسازی اراضی در این مسیر انجام دهند.

مقصودی با عنوان اینکه کمربندی سامان به شهرکرد بزودی و با یک سری تمهیدات لازم مورد افتتاح قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: احداث زیرگذر مربوط به کشاورزان در مسیر این کمربندی هم‌اکنون با یک سری نواقصی روبروست که امید است تا زمان تحویل موقت این پروژه، این نواقص بر طرف شوند.

وی به محور خروجی سامان به پل‌زمانخان اشاره کرد و بیان داشت: در راستای تعرض و بهسازی این محور، 2 پروژه مهم وجود دارد که یکی از این پروژه‌ها تعریض نمودن محور سامان تا سه‌راه هتل و پروژه دیگر از سه‌راه هتل تا مسیر سه راه چم‌عالی خواهد بود.

مدیرساخت و توسعه‌سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان چهارمحال‌و‌بختیاری ادامه داد: در سه‌راه هتل سامان به پل‌زمانخان هم‌اکنون پیمانکار در حال انجام مراحل اجرائیات آن است و مقرر شده است در این خصوص، بخشی از حریم 17.5 را اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان آن را بر اساس مستندات قانونی که در اختیار دارد آزاد کند و ما بقی حریم را شورای اسلامی شهر سامان با تعاملی سازنده با کشاورزان منطقه، این مسیر را تملک کند تا نسبت به احداث پارکینگ مجموعه تفریحی پل‌زمانخان سامان اقدامات لازم صورت گیرد.

مقصودی یادآور شد: در مسیر خروجی سامان به سه‌راه هتل، ارزیابی‌های اولیه صورت خواهد گرفت و پس از آن در نشست بعدی با اعضای شورای‌اسلامی این شهر، در این زمینه به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید.

وی به بخشی از مسیر جاده جعفرآباد به شهر سامان اشاره کرد و افزود: مقرر شده است طی یک بازدید مشترک توسط کارشناسان راهداری و شهرداری سامان، این کار صورت گیرد تا بتوان تعدادی از پیچ‌های جاده را تعریض و بهسازی نمائیم و به صورت مشارکتی این محور را که بخشی از آن در حریم شهر و قسمتی از آن در خارج از حریم شهر است، ایمن سازی کنیم و در اختیار شهروندان و مسافرانی که به این شهر سفر می کنند، به مرحله انجام برسانیم.

مدیرساخت و توسعه‌سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان چهارمحال‌و‌بختیاری با تاکید بر اینکه تهیه طرح جامع‌گردشگری برای ورودی و خروجی این شهرستان از مهمترین ضروریات است، تصریح کرد: تهیه این طرح از شهر سامان تا سه‌راهی چم‌عالی، پل ایل‌بگی و همچین حاشیه رودخانه زاینده‌رود را در بر می‌گیرد که در این راستا می‌بایست کارشناسان اجرای این طرح، آن را به خوبی ارزیابی کنند تا پس از طی مراحل اولیه این طرح، کمیته امور زیربنایی استان چهارمحال و بختیاری و شورای برنامه‌ریزی استان و به تبع شورای‌عالی شهرسازی بتوانند یک طرح نهایی و مطلوب را ارائه دهند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح سبب خواهد شد تا از اجرای کاربری‌های خودسرانه و منفرد که تناسبی با قطب گردشگری این شهرستان ندارد، جلوگیری شود.

مقصودی خاطرنشان کرد: تهیه طرح جامع گردشگری برای شهرستان سامان سبب خواهد شد تمام نیازهای گردشگری این شهرستان در قالب یک طرح مطلوب شکل گیرد و زمینه ایجاد جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان فراهم شود.

به گزارش سامانِ بـرتـر، نشست آزادسازی حریم‌راه و مرتفع‌کردن مشکلات مسیرهای پر تردد شهرستان سامان، با حضور رئیس اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان سامان، رئیس راه و شهرسازی شهرستان سامان، سرپرست شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر سامان و معتمدین محل در سالن شهرداری این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *