۰

کل اخبار

فرماندار سامان: 30 درصد از تجهیزات تصفیه‌خانه آب‌شرب سامان تامین شده است

نوامبر 5, 2017 در 17:12 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: 30 درصد از تجهیزات تصفیه‌خانه آب‌شرب شهر سامان تامین شده است و ما بقی تجهیزات این تصفیه‎خانه تا پایان سال‌جاری تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سعید صالحی اردلی ظهر امروز در دومین نشست شورای حفاظت از منابع آب‌شرب شهرستان سامان اظهار داشت: به دلیل اهمیت حفاظت از منابع آبی این شهرستان، به خصوص در جهت تامین آب سالم برای ساکنین این شهرستان، در صدد هستیم تا پایان سال‌جاری در راستای پیشرفت و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر سامان به یک نتیجه مطلوبی برسیم.

وی با بیان اینکه طبق فرآیند و برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر گردیده است نصب لوله‌های انتقال آب از محل تصفیه‌خانه تا منبع‌های آب شرب این شهرستان صورت پذیرید، افزود: خوشبختانه این کار به سرانجام رسیده است و فقط 200 متر لوله آب تا امتداد نهایی آن باقیمانده است که اعتبار این مقدار لوله نیز تامین گردیده و عملیات‌اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

فرماندار سامان خاطرنشان کرد: در خصوص جابه‌جایی محل آبگیر روستای چلوان به بالا دست این شهرستان، تدابیری اتخاذ شده است که در این راستا دستگاه‌های متولی حداقل تا ظرف مدت 10 روز آینده نسبت به انجام برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات صورت گرفته، بتوانند نسبت به جابه‌جایی آبگیر تصفیه‌خانه آب‌شرب شهر سامان اقدام نمایند.

صالحی با عنوان اینکه تاکنون 30 درصد تجهیزات تصفیه‌خانه آب‌شرب شهر سامان از جمله خرید مکانیکال آن انجام گرفته است، تصریح کرد: امید است با این روند، سایر تجهیزات باقیمانده این تصفیه‌خانه تا پایان سال‌جاری تامین شود.

وی بیان داشت: دغدغه کنونی‌ما این است که بتوانیم هر چه زودتر نسبت به راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب‌شرب شهر سامان اقدامات لازم را انجام دهیم تا این تصفیه‌خانه اواخر سال‌جاری و یا اوایل سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

فرماندار سامان به انشعابات فاضلاب روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شده است 6 روستای حاشیه رودخانه زاینده‌رود نسبت به خریداری انشعابات توسط اهالی روستاها انجام گیرد که این روند از 15 آبان‌ماه جاری اجرایی خواهد شد.

صالحی نصب کنتورهای هوشمند و آبگیرهای کشاورزی در شهرستان سامان را یادآور شد و افزود: در این راستا حدود 450 انشعاب در نظر گرفته شده است که حدود 170 انشعاب تاکنون نصب شده است و مابقی آن قرار است تا پایان سال‌جاری توسط دستگاه‌اجرایی مربوطه و تا زمانی که آب توسط کشاورزان برداشت و مصرف می‌شود، به مرحله نصب برسد.

وی بیان داشت: همه این موارد از مصوبات شورای عالی آب و وزارت نیرو می‌باشد که امروز در دومین نشست شورای حفاظت از منابع آب شرب شهرستان سامان در جهت اجرایی و پیگیری آن است تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *