۰

اجتماعی و فرهنگی / اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

باجه‌های روستایی پست بانک در سامان، جز بهترین باجه‌های استانی شناخته شده‌اند

اکتبر 18, 2017 در 22:15 توسط

مدیر شعب پست بانک استان چهارمحال و بختیاری گفت: باجه‌های روستایی پست بانک در شهرستان سامان، یکی از بهترین باجه‌های روستایی در این استان شناخته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، بهنام یزدانی صبح امروز در نشست شورای مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان چهارمحال و بختیاری که در شهرستان سامان برگزار شد، با بیان اینکه در راستای برنامه ششم توسعه، شهرستان‌هایی که فاقد شعب پست بانک می‌باشند، شعبات ناظر بر عملکرد باجه‌ها نظارت داشته باشند.

وی اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری، 5 شعبه از شهرستان‌ها شعب ناظر وجود دارند که بر عملکرد آنها در باجه‌های شهری و روستایی نظارت می‌شود و برای 4 شهرستان دیگر استان نیز که فاقد شعب پست بانک می‌باشند شعب ناظر را ایجاد خواهیم کرد که شهرستان سامان نیز یکی از این 4 شهرستان فاقد شعب می‌باشد.

مدیر شعب پست بانک استان چهارمحال و بختیاری با عنوان اینکه شهرستان سامان به دلیل آنکه از لحاظ برخورداری مردم از نظر استعانت مالی نسبت به سایر شهرستان های استان وضعیت مطلوب‌تری را دارا هستند، تصریح کرد: خوشبختانه باجه‌های روستایی ما که در این شهرستان در حال فعالیت می‌باشند، یکی از بهترین باجه‌های روستایی شناخته شده‌اند و به عنوان باجه‌های درجه 1 و 2 بر اساس درآمدهایی که کسب می‌کنند و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌نمایند، به شمار می‌روند.

یزدانی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم اولین شعبه پست بانک را در شهر سامان و با مجوز بانک مرکزی اخذ و مستقر نمائیم تا در صورت استقرار این شعبه در مرکز شهرستان، بتوان به باجه‌های روستایی خدمات و پشتیبانی لازم از این مرکز به آنان ارائه شود تا دیگر این باجه به مرکز استان جهت خدمات و پشتیبانی مراجعه نکنند و افتتاح این شعبه در شهر سامان دسترسی راحتری را برای آنان به ارمغان بیاورد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه عاملیت صندوق توسعه ملی را در جهت پرداخت تسهیلات در سطح روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته ایم، درصدد هستیم در سال‌جاری با قراردادی که اخیراً با این صندوق منعقد شده است، اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در جهت توسعه طرح‌های کشاورزی اختصاص داده شود.

مدیر شعب پست بانک استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این نوع طرح‌ها شامل آبیاری تحت فشار، کشت گیاهان دارویی، ایجاد گلخانه و طرح‌هایی در رابطه با محیط زیست و منابع طبیعی هستند و ملزم به خرید ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون می‌باشند، افزود: مبلغ 50 میلیارد ریال از این منابع را با همکاری و هماهنگی جهاد کشاورزی اختصاص خواهیم داد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان سامان یکی از شهرستان‌هایی است که در موقعیت کشاورزی مطلوبی قرار دارد، در این راستا کشاورزان می‌توانند از این نوع تسهیلات با نرخ سود 10 درصد و با بازپرداخت 7 ساله که یک سال آن با تنفس همراه خواهد بود به کشاورزان ارائه شود که این مهم می‌تواند در جهت تقویت بخش کشاورزی روستایی بسیار حائز اهمیت باشد.

یزدانی در ادامه یادآور شد: علاوه بر این نوع تسهیلات، 1 میلیارد و 500 میلیون دلار نیز در سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات طرح‌های روستایی اختصاص داده شده بود.

وی بیان داشت: در کشور ما، 30 تا 35 درصد هموطنانمان در روستاها، از خدمات پست بانک باجه‌های روستایی استفاده می‌کنند که در شهرستان سامان هم اکنون یک باجه شهری و 10 باجه روستایی وجود دارد که به شهروندان این مناطق ارائه خدمت می کنند.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *