۰

اجتماعی و فرهنگی / حوادث / کل اخبار

کمین مرگ در سه‌راهی چم‌عالی سامان/ نجات جان مسافران با نصب علائم راهنمایی و رانندگی

اکتبر 13, 2017 در 19:19 توسط

مسیر سه راهی چم‌عالی در شهرستان سامان یکی از نقاط حادثه خیز در این شهرستان است که همچنان در انتظار تدبیر مسئولان استانی و شهرستانی برای اقدمات کارشناسی است.
به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از سامانِ ما، سه راهی چم‌عالی در شهرستان سامان، نقاط حادثه خیز زیادی را داراست که موجب سر درگمی رانندگان، مسافران و گردشگران می شود و همچنین یکی از این نقاط حادثه خیز در شهرستان سامان می باشد؛ نقطه ای که در مسیر اصلی روستای ایل بیگی و  روستاهای همجوار است.
سه راهی چم عالی که بدون هیچ گونه کار کارشناسی تبدیل به سه راهی شده است که سالانه جان مردم در این نقطه به خطر می اندازد و این مهم سبب شد که در سال گذشته 3 نفر ار اهالی روستاهای همجوار این منطقه در شهرستان سامان، در این مسیر جان خود را از دست بدهند و همچنین این مورد در اوایل سال جاری نیز سبب شد 2 نفر دیگر از همشهریانمان جان خود را در این نقطه از دست بدهند.
در این راستا نصب علایم راهنمایی و رانندگی، خط کشی و … باید صورت گیرد و در عین حال هیچ گونه تدبیری در جهت بر طرف کردن نقاط حادثه خیز در این شهرستان یه خصوص در مسیر سه راهی چم عالی صورت نگرفته است.
همچنین نصب چند تابلوی اطلاع رسانی مناسب در جاده‌ها خیلی ساده تر از ساخت جاده است؛ وقتی جاده با هزینه های زیادی احداث می شود اما تابلوی اشتباه و یا نامناسب نصب می شود؛ در واقع تمام زحمات جمعی از متخصصان و کارکنان از بین می رود و از پیامدهای این غفلت نیز خسارات جانی و مالی خواهد بود.

نبود تابلوهای نشان دهنده مسیر، علائم هشدار دهنده، تابلوهای تعیین کننده سرعت مجاز، خط کشی های غیر استاندارد و… از جمله انتقاد اهالی و ساکنان این منطقه است.

این سه راهی به دلیل اینکه هم از طرف جاده سامان به ایل بیگی و هم بالعکس دارای جاده است موجب سر درگمی رانندگان می شود، چرا که در مسیر رفت و برگشت برای این مسیر شاید برای ساکنان محلی با توجه به تجریات مشخص باشد اما برای گردشگران و مسافرین که وارد این منطقه می شوند ناشناخته است و این مورد سبب سر درگمی و همچنین موجب به خطر افتادن جان مسافرین و مردم در این شهرستان می شود.

زمانی که شهرستان سامان به عنوان یک شهرستان توریستی و گردشگری در سطح کشور شناخته شده است، باید تمام موارد و زیر ساخت ها برای یک شهرستان گردشگری مد نظر واقع شود.

 
انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *