۰

کل اخبار / مذهبی

شهرستان سامان عاشورایی شد

اکتبر 1, 2017 در 14:32 توسط

شهرستان سامان در روز عاشورا و شهادت مولا و سرورشان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 یار باوفایشان غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، مردم شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نقاط مختلف شهر سامان و روستاهای بخش مرکزی و زاینده رود با تن پوش سیاه و برگزاری آیین های مختلف عاشورای حسینی، بر سر و سینه زنان، در غم شهادت جانسوز شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

هیات ها و دسته های عزاداری مردم این شهرستان به ویژه در شهر سامان از صبح روز دهم محرم در نقاط مختلف به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران آن حضرت پرداختند، تکایا، مساجد و بقاع متبرکه نیز مملو از شور عزاداری عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بود.

روحانیان و واعظان نیز در شب و روز عاشورا با بیان فلسفه روز تاسوعا و عاشورا و درس آزادگی امام حسین (ع) به مردم و تبیین جایگاه شهدای دشت کربلا به ایراد سخنرانی در جمع عزاداران حسینی پرداختند.

گزارش های رسیده از دیگر مناطق شهر سامان و روستاهای بخش مرکزی و زاینده رود نیز حاکی از برگزاری دسته های عزاداری و سینه زنی و زنجیرزنی و عشق و ارادت به امام حسین (ع) و یاران باوفایش است.
مردم شهرستان سامان با برافراشتن بیرق ها و نواختن طبل و سنج در حواشی خیابانهای منتهی به مساجد، شور حسینی را بار دیگر در جای جای این خطه از ایران اسلامی طنین انداز کردند.

آیین های عزاداری از سوی یک هزار و 400 هیات مذهبی، 114 گروه تعزیه و در 700 مسجد و اماکن متبرکه چهارمحال و بختیاری در روز عاشورا برگزار می شود.

انتهای پیام/

جهت مشاهده تصاویر بیشتر اینجــا را کلیک کنید

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *