۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

احداث بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور در سامان 10 هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد

سپتامبر 25, 2017 در 16:27 توسط

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور در سامان 10 هزار میلیارد ریال از محل آورده بخش خصوصی هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، شراره زارعان امروز در حاشیه آئین های کلنگ‌زنی نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی و همچنین مجتمع تفریحی، گردشگری و سلامت در منطقه روستای شوراب‌کبیر شهرستان سامان اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح بزرگ، زمینه اشتغال 10 هزار نفر فراهم می شود.

وی یادآور شد: این طرح در زمینی به وسعت 256 هکتار احداث و بهره برداری می شود.

زارعان، زمان بهره برداری از بزرگترین طرح تفریحی ورزشی و توریستی کشور را طی پنج سال آتی اعلام و اظهار کرد: مرحله نخست این طرح 95 هکتار وسعت و یک‌هزار نفر اشتغالزایی دارد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین طرح نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری استان خبر داد و افزود: این طرح با ظرفیت 10 مگاوات به عنوان نخستین طرح سرمایه گذاری مستقیم خارجی با مشارکت سرمایه گذاران آلمانی در روستای شوراب کبیر شهرستان سامان از توابع چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای احداث این طرح 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 12 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی انجام می شود.
وی یادآور شد: با بهره برداری از نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری در زمینی به وسعت 15 هکتار زمینه اشتغال مستقیم 10 نفر فراهم می شود.

به گزارش سامانِ بـرتـر، چهارمحال و بختیاری به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی، زیرساخت ها و قرارگیری در محور ارتباطی مرکز کشور به استان های جنوبی و بنادر ایران از مهمترین مناطق برای اجرای طرح های سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *