۰

اجتماعی و فرهنگی / اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

افتتاح دو پروژه درمانی و بهداشتی در شهرستان سامان

آگوست 24, 2017 در 17:30 توسط

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان از افتتاح دو پروژه درمانی و بهداشتی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از فارس، مرتضی خلیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز همو‌دیالیز شهر سامان با هزینه خرید تجهیزات 500 میلیون تومان و تجهیز 4 تخت در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به وجود 9 فرد دیالیزی در شهرستان سامان افزود: این واحد در مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی سامان واقع شده است و در طول هفته عمل دیالیز 8 بیمار را انجام می‌دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان ادامه داد: با توجه به اینکه افراد دیالیزی نیازمند به مراجعه یک روز درمیان و قرار گرفتن حدود 4 ساعت در زیر دستگاه‌های درمانی هستند، طی مسافت طولانی به صورت روزانه برای بیماران سخت و طاقت‌فرساست.

خلیلی با اشاره به اضافه شدن 2 تخت مجهز دیگر به این واحد در آینده نزدیک اضافه کرد: در هر شیفت 4 بیمار توسط 5 نیروی متخصص و پرستار مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی گفت: پروژه قابل افتتاح دیگر در شهرستان سامان مرکز جامع سلامت روستای شوراب صغیر است که زیر‌بنای حدود 700 متر و هزینه ساخت و تجهیز 900 میلیون تومان دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان افزود: احداث این مرکز از مصوبات سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چهارمحال و بختیاری در سال گذشته بود که طی 11 ماه ساخته و تکمیل شد.

خلیلی ادامه داد: مرکز جامع سلامت روستای شوراب صغیر 9 واحد فعال شامل دو پزشک، دندانپزشک، بهداشت محیط و خانواده، تزریقات، واکسیناسیون و غیره است که کارشناس تغذیه و روانشناس نیز از طریق مرکز معین شهرستان سامان این مرکز را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز 8 روستا شامل 6 هزار و 300 نفر جمعیت  را تحت پوشش قرار می‌دهد افزود: دو پزشک مرکز به صورت بیتوته مراجعه‌کنندگان را ویزیت می‌کنند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *