۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار / مذهبی

نماینده‌ ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: پیوند با مساجد، سعادتمندی و رستگاری را در پی دارد

آگوست 23, 2017 در 01:18 توسط

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد گفت: پیوند با مساجد، سعادتمندی و رستگاری را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام شامگاه سه‌شنبه در همایش تجلیل از دست اندرکاران مساجد در شهرستان سامان با بیان اینکه همه فعالین مساجد در این همایش جمع شده اند تا به یکی از وظایف خودشان که همان جایگاه بلند ارتباط با مسجد می باشد را ارتقاء دهند.

وی اظهار داشت: اگر جان، روح و دلمان بیشتر از آنچه که هست حال و هوای مسجدی به خود گیرد، حتما سعادتمند و رستگار خواهیم شد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: غیرممکن است کسی با مسجد ارتباط برقرار کند و خدایی ناخواسته جز معضبین درگاه الهی باشد و شب اول قبـر بدی داشته باشد.

وی با عنوان اینکه شب اول قبر برای یک انسان مسجدی باغی از باغ‌های بهشت می شود، تصریح کرد: در این راستا اگر انسان درستکار، مسجدی و اهل عمل باشد و صرفاً اهل شعار نباشد و به محتوای مسجد، جامع عمل بپوشاند بهشتی خواهد بود.

نکونام، محتوای مسجد را وجود نازنین پیامبر اکرم‌(ص) دانست و بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام‌(ص) در اولین گام از برنامه‌های اجتماعی خود، مسجد را بنا نهادند و هر چه برای تربیت انسان و سلامت جامعه بود در مسجد شکل می دادند که این موضوع نوعی از محتوای مسجد است.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: محتوای مسجد یعنی همان محتوای یک انسان کامل و محتوای زیبایی ها می‌باشد.

وی بیان داشت: اگر کسی بتواند محتوای این نوع زیبایی ها را در مساجد شکل دهد و چنین پیوندی را با مساجد برقرار کند، آن مسجد بهشتی است و آن فرد مسجدی نیز اهل بهشت خواهد بود.

نکونام با تاکید بر اینکه مساجد باید محتوای نبوی به خود بگیرند، تصریح کرد: اگر آن فرد مسجدی محتوای مسجدی به خود گرفت، بدون تردید جزء افراد بهشتی خواهد بود.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت مساجد ما به این صورتی که ترسیم کردیم نیست، افزود: آیا واقعا مساجد و افراد مسجدی ما بهشتی هستند؟، اگر نمی‌توانیم پاسخ آن را بدهیم معلوم می‌شود که مساجد ما در تراز اسلام و نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی در ادامه بیان داشت: در این راستا همه ما مسئول هستیم و در واقع اراده، توان و انواع ظرفیت‌هایی که ما در این عرصه داریم می‌بایست به اجرا برسانیم، چرا که این کار با هر گونه کشمکش و اختلاف صورت نخواهد گرفت.

نکونام یادآور شد: مساجد باید کانون وحدت، همدلی، صفا و صمیمیت باشند، چرا که اگر مساجد ما اینگونه باشند، جوانان و نوجوانان ما از آمدن به مساجد لذت می برند و آن وقت پیوند نوجوانان و جوانان و همه اقشار جامعه با مساجد به زیبایی برقرار خواهد شد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد، صدقه جاریه را حاصل پیوند نوجوانان و جوانان با مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی که در روز قیامت و همچنین در این دنبا به وقوع می پیوندند، آن است که پس از مرگ پرونده اعمال یک سری از افراد خاص بسته نمی‌شود و این افراد کسانی هستند که نوجوان و جوانی صالح و شایسته داشته‌اند و اعمال صالح این افراد، به خود آنان می رسد؛ چرا که نباید از این پیوندها، ظرفیت ها و فرصت ها غافل شد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *