۰

کل اخبار / مذهبی

بافت 40 دار قالی برای هزینه ساخت صحن عقیله بنی هاشم (ع) در کربلای معلی

آگوست 17, 2017 در 19:26 توسط

مسئول امور روحانیون ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 40 دار قالی برای هزینه ساخت صحن عقیله بنی هاشم (ع) در کربلای معلی بافته و به فروش خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، البرز رئیسی عصر امروز در نشست ستاد عتبات عالیات در شهرستان سامان با بیان اینکه این نشست در خصوص ساخت صحن عقیله بنی هاشم (ع) حضرت زینب کبری (س) تشکیل شده است، افزود: در این راستا دو کارگاه قالیبافی در شهر سامان و روستای چم چنگ به همت بانوان این شهرستان فعال می باشد که این بانوان در حال بافت دار قالی و فروش آنها جهت خرج هزینه های ساخت این صحن مقدس است.

وی اظهار داشت: با پیگیری های هیات امناء ستاد عتبات عالیات شهرستان سامان و نیز با همکاری مسئولان این شهرستان، مقرر شده است که مردمان مومن و متدین این شهرستان به شکل های مناسبی نذورات خود را به خصوص محصولات باغی و کشاورزی خود را ارسال کنند تا ما بتوانیم با فروش این نوع محصولات باغی هزینه های ساخت صحن عقیله بنی هاشم (ع) حضرت زینب کبری (س) در کربلای معلی که در روبروی حرم مطهر امام حسین (ع) است، مهیا و ساخته شود.

مسئول امور روحانیون ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با عنوان اینکه قسمتی از ساخت این صحن مربوط به این استان است، تصریح کرد: این صحن می تواند در ماه محرم الحرام و به خصوص در زمان اربعین حسینی پذیرای هم استانی ها ما در این مکان شود.

وی یادآور شد: در استان چهارمحال و بختیاری 40 دار قالی بنا شده است که در 6 ماهه اول سال جاری این رقم به 50 عدد قالی خواهد رسید و انتظار می رود در شش ماهه دوم سال جاری نیز به 50 عدد دیگر افزایش پیدا کند.

رئیسی بیان داشت: اولین دار قالی بافته شده که توسط بانوان این استان می باشد و به مدت 4 ماه بافت آن به طول انجامیده است، بزودی به فروش خواهد رسید.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *