۰

اجتماعی و فرهنگی / خبر استانی / کل اخبار

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: شهدای ستاد نماز جمعه، زمینه ساز ظهور هستند

جولای 28, 2017 در 02:06 توسط

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: شهدایی که در عرصه نماز جمعه فعالیت کردند، زمینه ساز ظهور و لبیک گوی حضرت بقیه الله اعظم (عج) هستند.
به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام شامگاه پنج شنبه در اولین یادواره شهدای ستاد نماز جمعه استان چهارمحال بختیاری در سال جاری آغاز طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی را با یک برنامه شهدایی یاد کرد و افزود: بسیار زیباست که بر سر سفره شهدای عزیزمان بنشینیم و علم و جانمان را با عطر شهادت شست و شو دهیم و خود را برای این روزها و شبهای اجرای این طرح مهیا سازیم.
وی اظهار امیدواری کرد که بتوان فرهنگ دین و ارزش های دینی ما بیشتر از آنچه که هست در جمع ما گسترش یابد و نهادینه شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ضمن تشکر از کسانی که در برپایی و مشارکت برگزاری اولین یادواره شهدای ستاد نماز جمعه استان نقش داشتند، خاطرنشان کرد: این مهم سبب شد تا ستادهای نماز جمعه با ایجاد غرفه های مختلف، فعالیت ها و توانمندی های ستادهای نماز جمعه خود را به معرض عموم قرار دهند و زمینه ساز برگزاری این یادواره شوند.
نکونام ادامه داد: در طول 38 سالی که از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می گذرد باید عذر تقصیر به محضر شهدا داشته باشیم، شهدایی که در امر نماز جمعه فعال و نقش آفرین بودند و ما از آنها یاد و نامی را مطرح نکردیم که این نوع کوتاهی در کل کشور صورت گرفته است.
وی افزود: شهدای فعال در امر نماز جمعه و ستادهای نماز جمعه در هیچ جای کشوری یادبودی برای آنان در نظر گرفته نشده است و به گونه ای باید گفت در حق این عزیزان جفا صورت گرفته است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بیان داشت: در این استان، همه شما هم استانی ها پیش قدم شدید و کار ابتکاری برای اولین بار انجام دادید و یاد شهدا فعال در ستاد نماز جمعه را مطرح کردید، که این کار برای ستادهای نماز جمعه دیگر در سطح کشور الگو شد.
نکونام با عنوان اینکه شورای مرکزی سیاستگذاری ائمه جمعه بنا گذاشته است که این کار ابتکاری را برای همه ستادهای نماز جمعه در سطح کشور مطرح کند، تصریح کرد: این عمل سبب خواهد شد تمامی ستادهای نماز جمعه در کشور فعال شوند و امید است شاهد روزی باشیم که یک یادواره ملی را برای همه شهدای فعال در امر نماز جمعه برگزار کنیم تا بتوان گوشه ای از حق این عزیزان اداء شود.
وی ضمن تبریک به مردم این استان در جهت ایجاد این کار ابتکاری و پیشگام شدن در این عرصه افزود: این کار شبب شد جمعی از مردم استانمان در این یادواره شرکت کنند و حضورشان سبب زنده ماندن یاد این شهداء شد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ما هر چه داریم و باید به آن برسیم به برکت شهدا، یاد شهدا، نام شهدا و مکتب شهادت است، اظهار داشت: بدون مکتب شهادت، بدون روحیه شهادت طلبی، بدون آنکه راهی را که شهداء در آن مسیر گام نهادند و بدون توجه به آن نمی توان انقلاب اسلامی و نهضت انقلاب اسلامی را ادامه داد.
نکونام افزود: شما هیچ کدام تردید ندارید که به حمدالله باید این نهضت زمینه ساز نهضت جهادی باشد و همه ما امیدمان این است که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین انقلاب و به فضل الهی به دست مولایمان حضرت ولیعصر (عج) برسد.
وی ادامه داد: فرض کنیم اراده الهی آن نباشد که پرچم این انقلاب به پرچم مولایمان حضرت مهدی موعود (عج) متصل شود، باز هم زمینه ساز ظهور خواهیم بود؛ به دلیل آنکه دل ها و ذهن های خود را معطوف کردید و پرچم مهدویت را در جهان مطرح کردید و به دنیا نشان دادید که پرچم مهدویت، پرچم عدالت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد: این شهدایی که در عرصه نماز جمعه فعالیت کردند، زمینه ساز ظهور و لبیک گوی حضرت بقیه الله اعظم (عج) هستند.
نکونام به پیرامون اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی اشاره کرد و افزود: شبهه زدایی یک کار مقدس و یک کار اصیل نبوی است؛ به طوری که اولیاء و انبیای الهی خود به دنبال شبهه زدایی دینی بودند.
وی تاکید کرد: شبهه زدایی یک کلمه مقدس قرآنی است و فکر، عقاید و دستگاه ها باید تقویت شود و آن طور که خدا، انبیاء و اولیای الهی می خواهند باید شکل گرفته شود.
انتهای پیام/
سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *