۰

ایثار و شهادت / کل اخبار

المان شهید نعمت اله اکبری سامانی در شهـر سامان نصب خواهد شد

جولای 24, 2017 در 19:20 توسط

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نصب یادمان و المان خلبان شهید امیر سرلشگر نعمت اله اکبری سامانی در آینده ای نزدیک در شهر سامان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سرهنگ ستاد علیرضا امجدیان امروز در نشست یادمان و نصب المان خلبان شهید امیر سرلشگر نعمت اله اکبری سامانی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 214 شهید خلبان دفاع مقدس دارد، افزود: از این تعداد 56 خلبان شهید مفقود الاثر و جاوید الاثر هستند.

وی اظهار داشت: خلبان شهید امیر سرلشگر نعمت اله اکبری سامانی تنها خلبان شهید استان چهارمحال و بختیاری است که در عملیات آزادسازی سوسنگرد و جزء فرماندهان اسکادراین هوایی به عراق بود که بعد از 50 عملیات برون مرزی، در بحث آزادسازی سوسنگرد، در 28 آبان ماه 1359 شهید و جاوید الاثر شد.

امجدیان با عنوان اینکه نصب این المان شهید با حمایت های فرماندار سامان و همکاری شهردار، شوراهای اسلامی شهر سامان و همچنین پیگیری های مکرر این خانواده شهید بوده است، تصریح کرد: بزودی یادمان و المان این شهید والامقام در ابتدای ورودی شهر سامان (میدان عمان سامانی) نصب و احداث خواهد شد.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح ساخت این المان گفت: المان خلبان شهید امیر سرلشگر نعمت اله اکبری سامانی برگرفته از یک سکو به ارتفاع حدود 6 متر می باشد و هواپیمای فانتوم یا F4 و تندیس شهید به ارتفاع 3 متر با همکاری شهرداری سامان و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به صورت یک مبلمان شهری ساخته و نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از حدود 20 سال پیش اقدام به احداث یادمان یا المان شهدای خلبان با همکاری امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سطح کشور نموده است.

امجدیان بیان داشت: هم اکنون 16 المان از شهدای خلبان در سطح کشور نصب شده است و یک یادمان دیگر نیز به یاد 214 شهید خلبان، در بهشت زهرای تهران احداث شده است.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: آخرین یادمانی که مورد احداث قرار گرفته است، المان شهید سرلشگر خلبان اسداله بربری در شهر دلیجان بوده است، که هم اکنون در سال جاری 6 المان و یادمان شهدای خلبان در سطح کشور در حال احداث است که یکی از این المان ها، یادمان شهید خلبان شهید امیر سرلشگر نعمت اله اکبری سامانی است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *