۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

چگونگی برگزاری مجالس عروسی در سامان معضلی فرهنگی

جولای 12, 2017 در 17:22 توسط

امام جمعه سامان گفت: مهم ترین مشکل فرهنگی در شهرستان سامان در حال حاضر چگونگی برگزاری مجالس عروسی در شهرستان سامان است.

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از سامانِ ما، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سامان با بیان اینکه مشکلات فرهنگی در شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: مهم ترین مشکلات  که می توان از آن نام برد چگونگی برگزاری مراسم جشن عروسی است.

وی اظهار داشت: برای حل مشکلات در زمینه برگزاری مجالس عروسی مقرر شده است با استفاده از معتمدین محلی و فعالان فرهنگی شهر و روستا، میثاق نامه های فامیلی تنظیم شود که با تنظیم این میثاق نامه ها بعضی از مشکلات کاسته و معظلات کمتر شود و زمینه ازدواج برای جوانان فراهم شود.

امام جمعه سامان با اشاره بر اینکه باید در جهت برگزاری مجالس عروسی فرهنگ سازی های مناسبی انجام شود و مجالس عروسی در یک ساعت مقرر به اتمام برسد، افزود: فرهنگ سازی در مورد استفاده از مواد منفجره نیز در بین قشر جوان صوزت گیرد.

وی با بیان اینکه پتانسیل ها موجود در شهرستان سامان در راستای اشتغالزایی خانگی وجود دارد خاطرنشان کرد: بانک رسالت در راستای ایجاد اشتغال خانگی تسهیلات را به متقاضیان اعطا می کند.

ملکپور با عنوان اینکه با ایجاد اشتغال خانگی می توان محصولات کشاورزی را تبدیل به برند استاندارد کرد و در جاهای کشور ارائه و حتی صادرات محصول را داشته باشیم، بیان داشت: با بسته بندی شکیل و  زیبا  می توان محصولات را در اختیار شهروندان و مسافرین قرار داد.

امام جمعه سامان با بیان اینکه بیکاری خود علاوه بر مشکلات اقتصادی، معضلات فرهنگی را برای قشر جوان به همراه دارد، تصریح کرد: باید در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، خرید تضمینی محصولات و صنایع تبدیلی در شهرستان صورت گیرد تا کمتر در شهرستان شاهد معضلات فرهنگی و اجتماعی باشیم.

انتهای پیام /

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *