۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری: گام اساسی در ورود به فضای مجازی، حفظ امنیت کاربران است

جولای 12, 2017 در 13:30 توسط

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: گام اساسی در ورود به فضای مجازی، حفظ امنیت کاربران است.

به گزارش سامانِ بـرتـر، سرهنگ مرتضی عسگری شامگاه سه شنبه در کارگاه بررسی آسیب های اجتماعی با رویکرد خانواده و تهدیدات فضای مجازی که در حسینه صاحب الزمان (عج) شهر سامان برگزار شد، اظهار کرد: اغلب سواد رسانه ای فرزندان بیشتر از والدین است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ورود بدون آگاهی از آسیب ها و چالش های موجود در فضای مجازی ممکن است برای کودکان ایجاد مشکل نماید، افزود: بهتر است تا خانواده ها با برقراری تعامل سازنده با فرزندان خود، به عنوان پناهگاهی امن برای آنها محسوب شوند.

وی اظهار داشت: در این راستا برنامه ریزی های مطلوبی از طریق استانداری و آموزش و پرورش با همکاری پلیس فتا برای ارتقا سواد رسانه ای دانش آموزان شکل گرفته است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در راستای ارتقا سطح سواد دیجیتالی کودکان،  طراحی با عنوان «کودک و اینترنت» در سطح کلان و به صورت گسترده در حال اجراست، ادامه داد: فرزندان ما در فضای مجازی با مواردی از جمله دوستی های اینترنتی، چت کردن، خریدهای اینترنتی و… برخورد می کنند.

سرهنگ عسگری با تاکید بر اینکه والدین می بایست اطلاعات کاملی را از نحوه پرداخت خریدهای اینترنتی دارا باشند، اضافه کرد: در این خصوص والدین سعی کنند حتی المقدور خریدهای اینترنتی فرزندانشان را با نظارت و حساسیت لازم پرداخت کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری با  اعلام اینکه بایستی اخلاق مداری در فضای مجازی سرلوحه کاربران قرار گیرد، از شهروندان سامانی خواست که در صورت مواجه با هر گونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *