۱

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

جمع آوری بیش از 200 قلیان در شهرستان سامان

جولای 5, 2017 در 21:17 توسط

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: در سال جاری بیش از 200 مورد قلیان در سطح شهر جمع آوری و 2 واحد در این خصوص تعطیل شدند و همچنین به 10 واحد مرتبط در این خصوص در سطح شهرستان احضاریه و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، مرتضی خلیلی عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه هفته بدون دخانیات در شهرستان سامان با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت هفته ملی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان برگزار شده است افزود: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته جهت بازدید عموم دایر شده است.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه به افرادی که قصد ترک دخانیات را داشته باشند می توانند با مراجعه به این نمایشگاه با ارائه مشاوره رایگان به آنان، ارائه بسته های آموزشی و آدامس های حاوی نیکوتین در خصوص ترک دخانیات داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان با عنوان اینکه در سال گذشته بیش از 500 مورد قلیان توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به صورت گسترده از واحدهای سطح شهرستان جمع آوری شده است، تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری نیز بیش از 200 مورد قلیان در سطح شهر جمع آوری و 2 واحد در این خصوص تعطیل شدند و همچنین به 10 واحد مرتبط در این خصوص در سطح شهرستان احضاریه و به مراجع قضایی معرفی شدند.

خلیلی خاطرنشان کرد: از آنجایی در برخی از جوامع، زنان و مردان به سمت دخانیات کشیده می شوند، می بایست با عزم جدی و بالا در راستای مبارزه با دخانیات، آموزش های همگانی و لازم در خصوص ممانعت آنها به سمت مصرف دخانیات جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه هر سیگاری که تولید می شود یک کارخانه تولید مواد شیمیایی است، اظهار داشت: طی بررسی ها مشخص شده است که سیگار حاوی 4 هـزار ماده سمی و شیمیایی است و هر نخ سیگار دارای 400 مورد مواد سمی و 40 مورد مواد سرطان زا می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان به مضرات مصرف قلیان در برخی افراد جامعه اشاره کرد و بیان داشت: مصرف قلیان به مراتب ناگوارتر از سیگار است و تحقیقات نشان داده است که مصرف قلیان تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن از جمله ریه‌ها و قلب دارد.

خلیلی زمان برگزاری این نمایشگاه را یادآور شد و افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته از امروز تا 20 تیرماه جاری برای بازدید عموم، واقع در ضلع روبروی شهرداری سامان دایر است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 
+

۱ دیدگاه

  1. Behnam.samani

    on جولای 6, 2017 - پاسخ

    تشویق وکمک به ترک کردن سیگاروقلیان راهکاربسیارخوبی هستش.بسیارعالی

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *