۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار / مذهبی

امام جمعه سامان: نگرش مقطعی، مشکل آب سامان را حل نمی کند/ آب شرب سامان در وضعیت بحرانی است

ژوئن 26, 2017 در 11:29 توسط

امام جمعه سامان گفت: مسئولین استانی راهکار اصولی در زمینه آب شرب شهر سامان را در نظر بگیرند؛ چرا که نگرش مقطعی مشکل آب را حل نمی کند و آب شرب سامان در وضعیت قرمز، بحرانی و نامطلوبی قرار دارد.


به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در شهرستان سامان با بیان اینکه بعد از یک ماه بندگی و عبادت و انس با قرآن که همه این موارد برکت زندگی ما است، افزود: قرآن مثل آب مایه حیات و شادابی و نشاط است و اگر از قرآن جدا شویم مشکلات زیادی برای انسان پیش خواهد آمد.

وی اظهار داشت: اگر از قرآن جدا شویم در تاریکی قرار خواهیم گرفت و انس با قرآن همراه با نور برای تمامی آحاد جامعه است.

حجت الاسلام ملکپور با تاکید بر اینکه باید قرآن را به فرزندان خود آموزش دهیم، تصریح کرد: باید فرزندان را در موسسه های آموزش قرآن برای یادگیری ثبت نام کرد و افراد خیر نیز در زمینه ایجاد موسسات آموزشی قرآنی در سطح شهرستان وارد عمل شوند.

امام جمعه سامان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر با دعوت نمازگزاران به تقوا الهی با بیان اینکه کمک های فرهنگی در زمینه های فرهنگی جهت انجام امورات ستاد نماز جمعه صورت گیرد، بیان داشت: در حال حاضر صوت ستاد نماز جمعه دارای مشکلاتی است که نیاز به هزینه بالا دارد که کمک خیرین فرهنگی و شما مردم را در راستای حل این مشکل می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای زکات فطریه باید به فقیری داده شود که فقیر مخارج سال خود را نداشته باشد.

حجت الاسلام ملکپور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم و اساسی این روز های شهر سامان قطعی مکرر آب در طی ماه مبارک رمضان و ادامه داشتن این موضوع است، بیان داشت: در شهرستان سامان در حال حاضر مسئله آب تبدیل به یک بحران اساسی شده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به کم آبی در شهر باید مصرف آب توسط شهروندان مدیریت شود، افزود: استفاده نامناسب از آب با توجه به این شرایط که در بعضی از نقاط شهر آب وجود ندارد حق الناس است.

امام جمعه سامان با بیان اینکه باید از سوی مسئولین استانی راهکار اصولی در زمینه آب شرب شهر سامان در نظر گرفته شود اظهار داشت: نگرش مقطعی، مشکل آب را حل نمی کند و آب شرب سامان در وضعیت قرمز، بحرانی و نامطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه شبکه آبرسانی شهر فرسوده و بهداشت و کیفیت آب نیز در آن نامطلوب است افزود: در ماه مبارک رمضان من واقعا شرمنده این مردم بوده و هستم.

حجت الاسلام ملکپور با تاکید بر اینکه باید مشکل مردم به صورت ریشه بر طرف شود، تصریح کرد: مردم شهر سامان در کنار رودخانه زاینده رود خروشان هستند ولی شهر سامان از بی آبی تشنه است.

امام جمعه سامان با بیان اینکه مشکل آب یک مشکل مدیریت استانی است، بیان داشت: مدیریت آب استان دست اصفهان است و دلیل اینکه مهاجرت در شهرستان زیاد است به دلیل این چنین مشکلات است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *