۰

کل اخبار

خطیب نماز جمعه سامان: رمز موفقیت یک رئیس جمهور در گرو سعه صدر و توجه به نقدهای منصفانه و خالصانه است

ژوئن 2, 2017 در 15:09 توسط

امام جمعه سامان گفت: اصلی ترین انتظاری که از ریاست محترم جمهور می باشد، تنظیم مواضع و رویکردهای برنامه ای و اجرایی دولت دوازدهم با رهنمود های مقام معظم رهبری است و رمز موفقیت یک رئیس جمهور در گرو سعه صدر، بالا بودن آستانه تحمل و توجه به نقدهای منصفانه و خالصانه است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکپـور شهرکی امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان، ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) اشاره کرد و ضمن تسلیت پیشاپیش این روز به نمازگذاران به ویژگی های بارز این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، به سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: امام راحل (ره) از سال 1341 و خرداد 42 رهبری ملت را به دوش گرقتند و تا سال 1367 حدود ربع قرن ملت را هدایت کردند و به واسطه حضور مردم و قیام ملت و رهبری امام، انقلاب عظیمی بر پا شد.

امام جمعه سامان افزود: حضرت امام راحل و عظیم الشان انقلاب، همواره بر 15 خرداد تأکید داشتند و می فرمودند: من تا همیشه 15 خرداد را تعطیل و عزای عمومی اعلام می کنم.

حجت الاسلام ملکپور خاطرنشان کرد: 15 خرداد یک فصل نوین در حرکت های اسلامی بود و با همه حرکت های قبلی کشور متفاوت بود و 15 خرداد نهضتی از جنس دیگر و الگویی برای انقلاب های جهانی بود و معادلات فکری جهان را تغییر داد.

وی با عنوان اینکه 15 خرداد فقط یک حادثه سیاسی نبود، تصریح کرد: این واقعه یک تکان بزرگ اجتماعی و فکری در جهان معاصر بود که جهان را وارد عرصه نو و جدیدی نمود که در این روز ملت بدون چشمداشت به هیچ قدرتی و بدون اتکاء بر هیچ جریان و یا گروهی جز اسلام کار جدیدی را شروع کردند.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه یادآور شد: 15 خرداد ریشه در اسلام سیاسی و انقلابی داشت، اسلامی با قرائت صحیح امام، اسلامی که پاسخگوی دنیای امروز است و حرکت ملت را به سمت آرمان های بزرگ ارائه می کرد که این راه را ملت در پرتوی رهبری حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد و به انقلاب به پیروزی رسید.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای پس از ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، راه این امام راحل را ادامه دادند و در اولین سخنرانیشان به آرمان های والای امام (ره) پرداختند و فرمودند «ما با خدا پیمان بسته ایم راه امام خمینی را که راه اسلام و قرآن و راه عزت مسلمین است دنبال کنیم و از هیچ یک از آرمان هایی که بوسیله امام ترسیم شده چشم پوشی نخواهیم کرد».

امام جمعه سامان با بیان اینکه در مکتب سیاسی امام راحل (ره) معنویت از سیاست جدا نیست، افزود: در مکتب امام بزرگوار ما اعتقاد و اعتماد به مردم نقش مهم و اساسی را داشت و یکی از شاخه های مهم مکتب سیاسی امام بزرگوار ما پاسداری از ارزش هاست که مظهر آن را در تبیین مساله ولایت فقیه روشن کردند.

حجت الاسلام ملک پور اظهار داشت: نقش ولایت فقیه این است که در مجموعه پیچیده و درهم تنیده تلاش های گوناگون اداره کشور نباید مسیر حرکت نظام دچار انحراف از هدف ها و ارزش ها شود و ما نیز در آستانه سالروز 15خرداد با رهبر عزیزمان میثاق می بندیم که بر سر آرمان ها همراه با رهبر بزرگ خود ایستاده ایم و هرگز از این آرمان ها، معیارها و شاخص ها کوتاه نخواهیم آمد.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به چند نکته پیرامون انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: پرونده انتخابات ریاست جمهوری بالاخره با همه اما و اگرها و گزارشات حاکی از تخلفات که بعضاَ منجر به تشکیل پرونده قضایی شد ظاهراَ بسته شد و شورای محترم نگهبان ضمن تأکید کلیت انتخابات بر وجود گزارشات عدیده ای که حاکی از تخلفات فراوان بوده صحه گذاشته است و لذا مردم انتظار دارند دست اندرکاران اجرایی انتخابات به جای فرافکنی، حاشا نمودن و پاک کردن صورت مسأله هم عذر خواهی کنند و هم بر مجازات متخلفین تأکید و تصریح داشته باشند.

وی در ادامه افزود: طبق صریح قانون اساسی در نظام ولایی و اسلامی ایران، تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبری انقلاب به واقع در حکم مشروعیت یافتن این جایگاه است و این یعنی اینکه مقام اجرایی کشور که به منزله دومین مقام حاکمیت، تا زمانی که در چار چوب قانون و آرمان های نظام به ویژه منویات و هدایت های ولی امر و رهبری انقلاب قرار داشته باشد از مشروعیت برخوردار است و الا اگر به هر دلیل فراتر از شأن اجرا در جهت زاویه گرفتن با ارکان و آرمان های نظام، رهنمودها و هدایت های راهبری رهبر خدای نخواسته قرار گیرد، قطعاَ به همان میزان از مشروعیتش کاسته خواهد شد و لذا اصلی ترین انتظاری که از ریاست محترم جمهور می باشد، تنظیم مواضع و رویکردهای برنامه ای و اجرایی دولت دوازدهم با رهنمود های مقام معظم رهبری است.

امام جمعه سامان در این راستا تصریح کرد: همه این رهنمودها سیره و منش امام راحل و اساس و محور اصلی انسجام و حرکت ملی می باشد و ضروری است برخی صحبت ها و مواضع گذشته که بعضاَ ساختار شکنانه بوده جبران شود و رمز موفقیت یک رئیس جمهور در گرو سعه صدر، بالا بودن آستانه تحمل و توجه به نقدهای منصفانه و خالصانه است.

وی در ادامه افزود: همه ما به خصوص مدیران و مسؤولان با هر سلیقه و مواضع سیاسی این هشدار جدی و مؤکد امام خمینی (ره) را مد نظر قرار دهیم که می فرمودند: اوجب واجبات حفظ نظام اسلامی است و مسؤولان خود را پاسدار و محافظ آرمان ها و ارکان نظام اسلامی بدانند و تحت هیچ شرایطی مصالح ملی و ارزش های جامعه را به بیگانگان نفروشند و بیش از پیش مراقب توطئه ها و حیله های دشمنان قسم خورده ملت ایران و نفوذ آنها باشند.

حجت الاسلام ملکپور در بخش پایانی خود، به وضعیت آب شرب در شهر سامان اشاره کرد و ضمن رعایت صحیح مصرف شهروندان در این خصوص، خواستار صرفه جویی بیشتر در این زمینه شد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *