۲

کل اخبار

خطیب نماز جمعه سامان: انتخابات، عظمت نظام و مردم شریف ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید

می 26, 2017 در 16:00 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: انتخابات 29 اردیبهشت ماه، عظمت نظام و مردم شریف ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید که این حضور پرشور و حماسی جلوه ای از مردم سالاری است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور شهرکی امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه، ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به نمازگذاران الهی تبریک و تهنیت گفت و در این راستا با بیان اینکه چه عواملی سبب افزایش و کاهش برکت می شود افزود: یکی از عواملی که برکت را زیاد می کند، خود ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن است و بیشترین سفارشی که در این ماه شده است تلاوت قرآن، نگاه کردن و گوش دادن به قرآن کریم و انس با آن است.

وی اظهار داشت: خواب انسان و همچنین نفس کشیدن آن در ماه مبارک رمضان دارای برکت است و اگر کسی در این ماه معصیت نکند و روزه دار واقعی باشد، نفس کشیدنش ثواب سبحان الله را دارد و برایش ثبت می شود و لذا سعی شود حرمت این ماه عظیم در بین همه ما مسلمانان حفظ شود.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود، ماه مبارک رمضان را ماه تقوی، خودسازی، تغییر، اصلاح و فرصتی برای خوب شدن دانست و گفت: خواستن، نیت، همت و اراده و ارتباط با خدا همگی در ماه مبارک رمضان فرصتی برای آشتی با خداست و وقتی بنده ای فکر و تأمل کند به سبب نافرمانی و ترک بعضی واجبات، چه فرصت هایی را از دست داده و چه عاقبتی در انتظار اوست.

حجت الاسلام ملکپور در بخش دیگری از خطبه ها به انتخابات 29 اردیبهشت ماه و مشارکت 73 درصدی مردم در این انتخابات اشاره کرد و افزود: این انتخابات عظمت نظام و مردم شریف ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید که این حضور پرشور و حماسی جلوه ای از مردم سالاری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت این انتخابات استحکام جایگاه رهبری بود که با این همه تهدیدات و القائات بدخواهان و بیگانگان با مدیریت کلان، افکار عمومی را به گونه ای هدایت فرمودند که مردم دعوت ایشان را به حضور حداکثری لبیک گفتند و به اعتراف دوست و دشمن پیروز اصلی انتخابات رهبر عزیز و ملت بزرگ ایران می باشند.

خطیب نماز جمعه سامان بیان داشت: تا آنجایی که گفتند هوش و ذکاوت رهبری انقلاب حتی مخالفان را هم پای صندق های رأی کشاند؛ اگر کمی با مسائلی که در انتخابات و کف حوزه های انتخابیه اتفاق افتاد همراه شویم، می بینیم در کنار همه فرصت ها، قوت ها و ارزش ها، نکته ها و آسیب های جدی و فراوانی وجود دارد که نمی شود به سادگی از کنار آن ها گذشت و اگر بنا باشد با این دست فرمانی که بعضی دارن پیش می روند جلو بریم معلوم نیست سر از کدامین وادی در بیاوریم و چه بر سر عزت و اقتدار و ارزش ها و آرمان های ملت و انقلاب می آید.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر آن است که مردم ما به بلوغ سیاسی رسیده اند، چرا که دیدیم با همه بی تدبیری، تخلفات و کندی عمل، عاملان اخذ رأی که نارضایتی هایی را ایجاد کردند، اما مردم به اهالی فتنه 88 فهماندند که برای آنها مصالح نظام و انقلاب از کرسی های قدرت چهار ساله مهمتر است و لذا جای تقدیر و تشکر دارد از صبر و شکیبایی که بخش قابل توجهی از مردم نسبت به فرآیند و نتایج انتخابات از خود نشان دادند و فقط اعتراض به مراجع قانونی داشتند و مثل فتنه گران سال 88 عمل نکردند.

امام جمعه سامان با عنوان اینکه در برخی صحبت ها دیدیم تعرض به حریم نهاد های رسمی و قانونی مثل قوه قضاییه، سپاه و بسیج و برخی نهاد های وابسته به حکومت بود و ترساندن بخشی از مردم نسبت به آینده خلاف مصالح ملی بود، تصریح کرد: در این راستا چند نکته قابل توجه است، اول آنکه رمز تقویت امید به آینده، نشاط و سر زندگی مرم قطعاً قطعاً تأمین انتظارات و تحقق وعده هایی که به طور شفاف و روشن به مردم داده شده است و این ها از حافظه مردم خارج نمی شود.

حجت الاسلام ملک پور بیان داشت: نکته دوم آن است که تخلفات در این انتخابات هر چند در کلیت رأی ممکن است تأثیری نداشته باشد ولی آنچه که توقع داریم بررسی قانونی و برخورد جدی با متخلفین در هر سطحی می باشد، چرا که حیثیت و آبروی نظام و احساسات توده مردم بر هر ملاحظه و مصلحت اندیشی دیگری اولویت دارد.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به افتتاح طرح کارگاه قالی دستباف در شهرستان سامان اشاره کرد و افزود: در این طرح مواد اولیه قالی در اختیار بانوان قرار می گیرد و بانوان با همکاری یکدیگر، قالی را به اتمام می رسانند و این قالی و بعضاً پول حاصل از فروش آن را برای بازسازی عتبات عالیات و به خصوص صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) که در کربلای معلی بین حرم امام حسین (ع) و خیمه گاه است استفاده می شود.

وی در این راستا به بانوان این شهرستان توصیه کرد که این فرصت طلایی را از دست ندهند و در این امر الهی و خداپسندانه سهیم باشند.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، قهرمانی دو نوجوان سامانی را که در مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ اوکراین که موفق به کسب مدال طلای قهرمانی در این مسابقات شدند به آقایان «سید دانبال عبد پور» و «محمد رضا احمد پور سامانی» تبریک و تهنیت گفت و خاطرنشان کرد: این ها افتخارات کشور، استان و شهرستان ما هستند چرا که این شهرستان دارای استعدادهای بسیار زیادی است و اگر زمینه های لازم فراهم شود قطعاً موفقیت های بیشتری در این شهرستان به ارمغان خواهد نشست که امید است این توجه، نتیجه اش سبب ایجاد شکوفایی در همه عرصه ها از جمله عرصه های ورزشی، علمی، فرهنگی و… شود.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

+

۲ دیدگاه

  1. سامانی

    on می 28, 2017 - پاسخ

    آقای آزوغ سلام
    خداقوت
    از شما انتظار میره به عنوان سایت خبری “برتر” در سامان بیشتر به مشکلات اساسی مردم بپردازید
    از وضعیت مردم باخبرید که با مشکل قطعی آب مواجه هستن ؟!
    اونم در ایامی که در ماه خدا هستیم و بیشترین نیاز به آب در هنگام افطار و سحر است ؟!
    فکر کنم مشکل اصلی اینجاست که مسئولین مربوطه ساکن سامان نیستن
    ما اهالی شهرک ابوذر این موضوع را قطعاً پیگیری میکنیم و منتظر اخبار شما هم هستیم

    • علی آزوغ

      on می 29, 2017 - پاسخ

      سلام. چشم. این موضوع رو پیگیری می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *