۰

اجتماعی و فرهنگی

اداره ثبت احوال شهرستان سامان افتتاح شد

دسامبر 25, 2014 در 23:25 توسط

همزمان با سومین روز از هفته ثبت احوال، اداره ثبت احوال شهرستان سامان باحضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

Untitled-2

به گزارش سامان بـرتـر و به نقل از ایرنا، سرپرست اداره کل ثبت احوال چهارمحال وبختیاری روز پنجشنبه در آیین افتتاح این اداره گفت: هم اکنون 15 نمایندگی ثبت احوال دراستان ارائه خدمات سجلی را به مردم استان برعهده دارد.

‘محمد رفیع پور’ افزود: در هشت ماهه امسال بیش از 10هزار کارت هوشمند ملی در استان صادر شده که با تامین تجهیز ادارات شهرستان بروجن و لردگان امید است مشکل صدور کارت هوشمند ملی در این شهرستان ها هم رفع شود.

وی گفت: در این مدت 17هزار و 866جلد شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال و دو هزار و 943شناسنامه المثنی بالای 15 سال نیز در استان صادر شده است.

رفیع پور گفت: در هشت ماهه امسال هفت هزار و 745 مورد ازدواج با کاهش 10.67 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دراستان ثبت شده است.

وی افزود: هم اکنون 13 مورد از خدمات ثبت احوال استان به بخش خصوصی واگذار شده که در این راستا دو دفتر ای سی تی روستایی و 13دفتر خدمات شهری در زمینه خدمات ثبت احوال خدمات رسانی می کنند که یک شعبه دیگر از این دفاتر نیز در روزهای اخیر در شهرکرد راه اندازی می شود.

به گزارش تسنیم، سعید صالحی اردلی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح اداره ثبت احوال شهرستان سامان اظهار داشت: شهرستان سامان شهرستانی نوپا بوده و لازم است که ادارات و نهادهایی که به‌صورت نمایندگی تاکنون مشغول به فعالیت بوده در آینده طبق چارت سازمانی به‌ صورت شهرستانی فعالیت خود را ادامه دهند.

وی یکی از اولویت‌های مهم فرمانداری را آغاز به‌ کار اداراتی که در شهرستان هنوز مستقر نشده‌اند دانست و استقرار و ارتقای ادارات را از برنامه‌هایی در دست پیگیری برشمرد.

فرماندار سامان ثبت احوال را یک اداره با سابقه طولانی در کشور عنوان کرد که همواره به مردم خدمات ‌رسانی می کنند.

صالحی اردلی محدودیت در اعتبارات جاری دستگاه‌ها را یکی از مشکلات دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم امورات و مطالبات مردم را بتوانیم رسیدگی و برطرف کنیم.

وی از تکمیل 80 درصدی ساختمان مدیریت بحران در این شهرستان خبر داد که با تأمین اعتبار محوطه و بخش‌های دیگر آن تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

فرماندار سامان افزود: عملیات احداث ساختمان مدیریت بحران این شهرستان از سال 87 آغاز شد و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صالحی اردلی اعتبار هزینه شده برای ساخت این مرکز که از ماده 12 ستاد حوادث استانی تأمین شده را تاکنون 6 میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تکمیل 20 درصد باقیمانده این ساختمان نیاز به تأمین اعتبار دارد.

وی گفت: با تأمین اعتبار لازم عملیات محوطه‌سازی این ساختمان نیز آغاز می‌شود و احداث سالن، محوطه فرود هلیکوپتر، محوطه چمن کاری از بخش‌های دیگر ساختمان مدیریت بحران شهرستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *