۰

طبیعت و گردشگری

مرمت و بازسازی پل تاریخی زمان‌خان در شهرستان سامان

اکتبر 29, 2014 در 14:40 توسط

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار مورد نیاز مرمت و بازسازی پل تاریخی زمانخان تخصیص داده شده و تا ۱۰ روز آینده تعمیر و مرمت آن آغاز می‌شود.

پل_زمانخان_-_تابستان_1392

به گزارش سامان بـرتـر و به نقل از تسنیم، بهمن عسگری صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی سفر به اهمیت گردشگری شهرستان سامان اشاره و اظهار کرد: گردشگری تنها به فصل تابستان اختصاص ندارد و در همه زمان‌ها از جمله ایام مذهبی گردشگر مذهبی وارد این شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و همکاری با هلال احمر، نیروی انتظامی و پلیس راه برای راهنمایی و ارائه خدمات به گردشگران در این ایام، افزود: اجرای تعزیه و زنده نگهداشتن میراث معنوی استان، ایجاد بازارچه‌ها با محوریت تولید محصولات فرهنگی و اسلامی از اقدامات در دست پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره مجتمع تفریحی پل زمانخان و عدم رضایت در زیرساخت‌های گردشگری این منطقه گفت: اعتبار مورد نیاز مرمت و بازسازی پل زمانخان تخصیص داده شده و تا 10روز آینده تعمیر و مرمت آن آغاز می‌شود.

عسگری یکی از مصوبات این جلسه را آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری مانند احداث سرویس‌های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از تعیین زمین و اعلام به میراث فرهنگی اعتبار آن تخصیص و ساخت و ساز آغاز می‌شود.

وی افزود: غرفه‌های موجود در پل باید مناسب با فضای پل و برای امور فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد و محصولات و سوغات شهرستان در مکانی دیگر ارائه شود تا از بار ترافیکی در روزهای شلوغ کاسته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیک گردشگری در این منطقه بالا یوده و باید خدمات مناسب با نیاز گردشگران ارائه شود.

عسگری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در زمان ورود گردشگران با آن روبه‌رو هستیم مسئله کمبود آب شرب است که باید مدیریت شود.

وی افزود: خانه‌های استجاری در کانون‌های گردشگری سامان‌دهی می‌شود و خانه‌هایی که هنوز مجوز ندارند سعی بر این است که به این خانه ها هم مجوز داده شود و سامان‌دهی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به میراث فرهنگی و مذهبی سامان گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان در ایام تاسوعا و عاشورا که در مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان شرکت می‌کنند لازم است برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *