۰

اجتماعی و فرهنگی

دهقانی: شورای دانش آموزی نوعی تمرين دموکراسیست

اکتبر 28, 2014 در 14:04 توسط

محمد دهقانی رئيس اداره آموزش پرورش شهرستان سامان ،در مراسم نمادین انتخابات شوراهای دانش آموزی در آموزشگاه امام خمینی (ره) سامان با اشاره به آيه شريفه38 {وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ} گفت: از مهمترين اصول اجتماعی اسلام اصل شورا و مشاوره است که در منابع اسلامي با دقت و اهميت خاصي مطرح و در سيره پيامبر اکرم (ص) و پيشوايان بزرگ اسلام جايگاه ويژه اي دارد.

Mohamad Dehghani 1

به گزارش سامان بـرتـر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان سامان، دهقانی در این گفتگو افزود: رسول خدا و ائمه اطهار عليهم السلام، با وجود آنكه معصوم بودند و نيازى به مشورت نداشتند و حتى قطع نظر از وحى و مقام خليفة اللهى، داراى چنان انديشه كامل و نيرومندى بودند كه از مشورت بي نيازشان مى كرد اما با اين حال مشورت مى كردند.

وي با بيان اينکه انتخابات شورا ها هر سال در مدارس به صورت همزمان برگزار مي شود تصريح کرد: انتخابات شوراها در 76 واحد حوزه آموزشي و در بين 820 نفر از دانش آموزان برگزار مي شود که از اين تعداد 228 نفر اعضاي اصلي شوراي دانش آموزي تشکيل مي دهند.

رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: فلسفه وجودي شوراي دانش آموزي اين است که هر دانش آموزي که در کليه فعاليت هاي مدرسه فعال باشد امروزه نشان دهنده ي تابلوي آن فرد در آينده اوست.

وي شوراي دانش آموزي را نوعي تمرين دموکراسي دانست و تصريح کرد: شورا بستري براي دانش آموزان ايجاد مي کند که با فعاليت هاي ارزنده خود در مدرسه، نقش تاثير گذار در آينده و جامعه را ايفاگر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *