۰

خبر استانی

اجرای طرح ملی هم کدسازی تلفن های ثابت در استان چهار محال و بختیاری

اکتبر 22, 2014 در 14:59 توسط

اعمال هم کدسازی پیش شماره تلفن های ثابت شهرستان سامان و به صورت همزمان در شهرستان های استان چهار محال و بختیاری اجرایی می شود.

Tci-Arm

به گزارش خبرنگار سامان بــرتــر، مهندس سید رهام حسینی مدیر عامل شرکت مخابرات استان چهار محال و بختیاری از اجرای طرح هم کد سازی و هشت رقمی شدن شماره تلفن های ثابت در استان چهار محال و بختیاری از تاریخ 7 آبان ماه 1393 خبر داد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان از حذف کد های 0381 و 0382 و جایگزینی کد 038 خبر و افزود: تغییر در شماره تلفن های شهرهای شهرکرد- فرخشهر – هفشجان- طاقانک- بروجن- فرادنبه – گندمان- بلداجی- شلمزار – گهرو سامان و بن تنها با اضافه شدن رقم 3 به اول پیش شماره عنوان کرد.

با این احتساب و با اعمال این طرح، با حدف کدهای 0381 و 0382 به کد جدید و همسان ساز (038)، تماس از خارج استان چهار محال و بختیاری و کلیه اپراتورهای تلفن همراه صرفاً با شماره گیری کد 038 مقدور خواهد بود.

این تغییرات در پیش شماره تلفن های ثابت شهرستان سامان با اضافه شدن رقم 3 به ابتدای تمام شماره تلفن های شهرستان خواهد بود.

حسینی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: به مزایای این طرح می توان به تماس تلفنی در سراسر استان چهار محال و بختیاری بدون گرفتن کد و همچنین سهولت در ارتباط درون استانی با هزینه کمتر دانست.

با توجه به اجرای این طرح، هزینه‌ی هر دقیقه تماس درون‌ استانی 30 ریال، بین‌استانی 330 ریال و ثابت و همراه 625 ریال خواهد بود.

عده‌ای به این طرح این انتقاد را وارد می‌کردند که مگر حجم تماس‌های بین شهری چند درصد بوده که حال با حذف هزینه جابه‌جایی افراد اعلام می‌شود که در شیوه جدید هزینه تلفن مشترکان کاهش خواهد یافت؟ اما مسوولان بر ارزان شدن تعرفه‌ها تاکید می‌کنند و این در حالی است که پیش از این هزینه هر پالس تماس درون شهری پنج تومان بود و هر پالس شامل سه دقیقه می‌شد اکنون با تبدیل شدن پالس به دقیقه مشترکان ملزم به پرداخت سه تومان برای هر دقیقه مکالمه درون شهری هستند یعنی سه دقیقه مکالمه ثابت به ثابت درون شهری از پنج تومان به 9 تومان می‌رسد.

البته باید این موضوع را نیز مد نظر قرار داد که در استان‌های مختلف بدنبال اجرای طرح هم‌کدی تمام مکالمات افرادی که در داخل یک استان قرار دارند با همان تعرفه سه تومانی درون شهری محاسبه خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه تماس برای چنین افرادی کاهش زیادی را تجربه کند.

به واسطه اجرای این طرح کدهایی که پیش از این برای شهرها و روستاهای مختلف وجود داشت در سطح استان‌های مختلف یکسان شده و هر استان تنها یک کد خواهد داشت.

از سوی دیگر در زمینه‌ی تلفن‌های بین‌شهری در گذشته کمترین تعرفه ما 15 تومان و بالاترین هزینه 86 تومان بود که با اجرای هم‌کدسازی تعرفه جدید تمام شهرستان‌ها به صورت یکسان محاسبه شده و هر دقیقه تماس با آنها 330 ریال قیمت خواهد داشت.

البته برای اجرای این طرح مبلغی هم به عنوان آبونمان در قبض‌های کاربران اعمال خواهد شد که براساس تصویب سازمان تنظیم مقررات قرار بر آن شده که آبونمان هم‌کدسازی به‌طور پلکانی در نظر گرفته شود و در مناطق کم برخوردار حدود 100 تومان و در بیشترین حالت در مناطق برخوردار به 1200 تومان برسد.

خاطر نشان می شود جهت اطلاع از تغییرات شماره تلفن ثابت  دیگر مراکز استان با تماس با شماره تلفن های 118، 1818 و نیز از طریق تماس با سامانه 3131 کسب اطلاع فرمائید.

جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه و نحوه تغییر در شماره تلفن های استان، اینجــا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *