۰

اجتماعی و فرهنگی

نشست خبری رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان با خبرنگاران

سپتامبر 22, 2014 در 10:53 توسط

محمد دهقانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس در نشست خبری با رسانه های خبری شهرستانی و استانی شرکت کرد.

09082014IMG_0003

به گزارش خبرنگار سامـان بــرتــر، دهقانی ضمن تبریک به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس شهرستان و آغاز این بازگشایی را همزمان با هفته دفاع مقدس گرامی داشت.

وی در این نشست خبری با گروه رسانه خبری به پروژه عظیم مهــر به جهت اهمیت آن در راستای بازگشایی مدارس اشاره کرد و به تشریح این برنامه ها در این بازه زمانی که در اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان و در سطح مدارس اجرا شد اشاره کرد.

وی به جلسه شورای اداری آموزش و پرورش در طی هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسه بنده متعهد شدم حداکثر در تاریخ 26 شهریور ماه مدارس سطح شهرستان را آماده سازی کنم که به حمدالله این کار عملی شد و در این آماده سازی علاوه بر آموزش و پرورش، معلمین و آموزگاران نیز آمادگی کامل را داشتند و جشن شور و نشاط را در 26 شهریور ماه برگزار کردیم.

ایشان به تحول سند چشم انداز در نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه فرمود: آموزش و پرورش باید پویا باشد و با برنامه ریزی های متعدد به سمتی حرکت کند که مشکلات را در این زمینه از بین ببرد.

دهقانی در ادامه به مشارکت خانواده ها با دانش آموزان و مدارس اشاره کرد و گفت: هر چقدر مشارکت خانواده ها در این امر بیشتر و فعال تر باشد ما می توانیم در امور تربیتی دانش آموزان موفق تر عمل کنیم و مشارکت خانواده ها در این راستا صرفا حمایت های مالی نیست بلکه این مشارکت ها باید در تمامی زمینه ها صورت گیرد.

ایشان در ادامه گفتگو با خبرنگاران گفت: ما به عنوان متولی آموزش و پرورش دست نیاز به خانواده بلند می کنیم تا در این مهم با ما همیاری کنند تا به حمدالله آینده ای درخشان در پیش روی فرزندان ما باشد، فرزندانی که چرخ مملکت ما را به حرکت در می آورند.

دهقانی مجدداً به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما باید در تربیت فرزندان خود کوشا باشیم. اگر ما فرزندان خوبی تربیت کنیم آینده آنها در پیشبرد کشور موثر خواهد بود.

وی همچنین از خانواده های درخواست کرد با سیاست های حوزه پرورشی، امسال را که سال ترویج فرهنگ نماز است فرزندان خود را در این کار تشویق کنند و با متولیان حوزه پرورشی همکاری کنند.

ایشان به آموزش و پرورش به عنوان تنها سازمانی که سند تحول در آن صورت گرفته و اجرایی شده است اشاره کرد و آماری از آموزشگاه ها، دانش آموزان و تعداد معلمین در سطح شهرستان سامان و روستاهای تابعه را به صورت رسمی اعلام نمود.

مقطع ابتدایی:

  1. کل مدارس دولتی دوره ابتدایی 33 واحد است که از این تعداد 5 مدرسه پسرانه، 5 مدرسه دخترانه و 23 مدرسه مختلط می باشد.
  2. کل کلاس های دولتی مقطع ابتدایی بالغ بر 156 کلاس درس می باشد.
  3. کل آموزگاران خواهر و برادر اعم از کمیسونی، ناکارآمد، کلاس رومعمولی که تماماً کلاس در اختیار آنها قرار داده شده است بالغ بر 144 نفر می باشد که از این تعداد 101 نفر خواهر و 43 نفر برادر می باشند.
  4. تعداد عوامل اجرایی مدارس اعم از مدیران مدارس، معاونین آموزشی، معاون مستقل مدارس و مدیران مجتمع ها بالغ بر 302 نفر می باشند.
  5. سازماندهی سال 94 – 1393 تحصیلی در مقطع ابتدایی به صورت ترحیمی انجام گرفت که 40 نفر از معلمان خواهر و برادر در طی دو روز ساماندهی شدند و همچنین کمبود معلم در مقطع ابتدایی 7 نفر می باشد.
  6. اختصاص تعدادی نیرو به مدارس روستایی طبق چارچوب سازماندهی و مدیریت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 94 – 1393.

مقطع راهنمایی:

  1. تعداد مدارس راهنمایی در سطح شهرستان و روستا 22 می باشد که از این تعداد 5 اموزشگاه در سطح شهرستان و 17 آموزشگاه در روستاهای تابعه بخش زاینده رود و مرکزی می باشد.
  2. تعداد 95 معلم خانم و 78 معلم آقا در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند که تعداد عوامل اجرایی در مدارس 15 نفر دخترانه و 21 نفر پسر می باشد.
  3. درصد قبولی دانش آموزان در خردادماه 1393 شامل: (62/97 درصد دختران و 45/92 پسران) می باشد.
  4. مجموعه 55 کلاس درس وجود دارد که از این تعداد 24 کلاس مجهز به سیستم رایانه جهت استفاده از نرم افزار های آموزشی است.
  5. از تعداد 22 مدرسه در سطح شهرستان سامان، مدرسه راهنمایی شهید ریاحی سامانی مجهز به آزمایشگاه و کارگاه است و مابقی در حد کیث های آموزشی بدون مواد شیمیایی لازم هستند.

مقطع دبیرستان (6 ساله دوم):

  1. تعداد دبیران برادران و خواهران سازماندهی شده به ترتیب 73 و 44 نفر است.
  2. تعداد هنر آموزان سازماندهی شده خواهر و برادر در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش به ترتیب 28 و 24 نفر است.
  3. تعداد کل نیروهای سازماندهی شده 170 نفر است و تعداد مدیران و معاونان سازماندهی شده 35 نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *