۰

خبر استانی

زمانیان: فاجعه زیست محیطی با انحراف آب از کارون رقم می خورد

سپتامبر 18, 2014 در 02:10 توسط

سید سعید زمانیان دهکردی در نشست با دهیاران و مردمان روستاهای بخش زاینده رود شهرستان سامان، با تاکید بر اینکه تخلفاتی در انتقال آب زاینده رود در حال وقوع است،‌گفت: علی رغم پی گیری های متعدد، مسئولان استان مجاور همچنان به کارهای خلاف خود  در گلاب ۲ ادامه می دهند و متاسفانه بسیاری از مسئولان هم تحت تاثیر این لابی گری ها و فشارها و زیاده خواهی های استان همجوار قرار گرفتند.
IMG_6166 (Copy)
به گزارش خبرنگار سامـان بــرتــر، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ از رسانه ها می خواهم به داد استان چهار محال و بختیاری و مظلومیت آن و خشک شدن کارون و زاینده رود برسند چرا که یک فاجعه زیست محیطی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود از سیاست‌های نادرست و غلط مسئولان استان همجوار و عدم اطلاع رسانی و شفاف سازی به مردم نشات گرفته است، بر اینکه اظهار نظرهای مسوولان برخی استان ها درباره طرح های انتقال آب بین حوضه ای از چهارمحال وبختیاری، فرافکنی است و مشکلی را حل نمی کند تاکید کرد و گفت: از سرجمع صد در صد آب زاینده رود ۳درصد در زمستان ها و ۷ درصد در تابستان استفاده می کنیم و قدرت آنچنان برداشت آب را نداریم.
این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حفر تونل و انحراف آب که باعث بروز مشکل برای زاینده رود می شود خلاف است،‌ گفت: انحراف آب و انتقال آن به رضوانشهر و نجف آباد و حاشیه زاینده رود در اصفهان خلاف است.
زمانیان دهکردی با تاکید بر اینکه دارند بستر رودخانه را تغییر می دهند و به خشکسالی زاینده رود دامن می زنند،‌ گفت: این اقدام باعث می شوند هزاران نفر از مردم آواره شوند ضمن اینکه شرق و غرب اصفهان با انحراف آب خشک خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این اقدام خیانت به زاینده رود و کارون است، گفت: فروش آب به ذوب آهن به پتروشیمی و پالایشگاه و فولاد باعث شده زاینده رود با مشکل روبرو شود.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با بیان اینکه ما در استان خودمان هر چقدر آب از سد تنظیمی خارج شود با دو متر اضافه آب را به اصفهان تحویل می دهیم ، گفت:‌ سوء مدیریت در گذشته، توسعه نامتوازن و تغییر اقلیم باعث شد این اتفاق بیافتد.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *