۰

اجتماعی و فرهنگی

برگزاری نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان سامان

سپتامبر 2, 2014 در 02:55 توسط

نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان سامان صبح روز گذشته با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

IMG_5973 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامان بـرتـر، صبح دیروز جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان سامان با محوریت پروژه مهر در آستانه بازگشایی مدارس با حضور علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری و نیز جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی امام جمعه شهرستان سامان با بیان اینکه همه ما در جهت تربیت مسائل آموزشی مسئول هستیم تصریح کرد: آموزش و پرورش رکن اصلی در تربیت فرزندان ما دارد که این نقطه قوت را باید در جامعه و در منطقه مان پویا تر کنیم.

وی با اشاره به اینکه معلمین باید نسبت به دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشند گفت: معلمین نقش بسزای در تربیت فرزندان دارند و لذا باید دلسوز تر و حساس تر نسبت به موارد تحصیلی آنها عهده دار باشند.

ایشان در ادامه سخنان خود اذعان داشت: تربیت دانش آموزان ما صرفا در مباحث دینی نباید صورت گیرد بلکه ضرورت دارد تربیت در تمامی حالات در کلاس های درس صورت پذیرد که این مهم می طلبد معلمین در این راستا توجهات بیشتری داشته باشند.

میردامادی در این جلسه از مدیر کل آموزش و پرورش استان درخواست کرد تا با ایجاد یک جشن گلریزان در جهت حمایت دانش آموزان بی بضاعت و خانواده های ناتوان آنان، قبل از بازگشایی مدارس این طرح اجرایی شود.

در ادامه این جلسه محمد دهقانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان ضمن خیر مقدم به مدعوین در جلسه به گزارشاتی مبنی بر کمبودها، نواقص و ایجاد امنیت در مدارس سطح شهرستان و روستاهای حومه اشاره کرد و از مسئولین شهرستانی اعم از فرماندار، شهردار و نیروی انتظامی استان خواستار همکاری در روز بازگشایی مدارس و ایجاد برقراری نظم و امنیت در سطح شهرستان سامان داشت.

دهقانی به اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که در اولین روز از هفته دولت برگزار شد اشاره کرد و برخی از مصوباتی که در این اجلاس مطرح و تصویب شد را بیان فرمود. ایشان به یکی از مهمترین مباحثی که رئیس جمهور در این جلسه اشاره کردند پرداخت و گفت: بچه ها اماندار شما هستند و از بدو ورود آنان به مدارس، نسبت به پیشرفت و توسعه علم آنان کوشاتر باشید.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات مالی تخصیص داده شده از سوی سازمان آموزش و پرورش بین مدارس تفکیک شده است گفت: این اعتبارات به صورت یکسان در بین مدارس شهرستان پرداخت شده است که در راستای این امر، بازدید از مدارس نیز انجام گردیده و همه چیز برای آغاز بازگشایی مدارس در سطح شهرستان سامان مهیاست.

در ادامه این نشست میرزایی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سامان در این نشست گفت: نگاه ما به بحث بازگشایی مدارس یک پروژه ملیست، لذا ما تلاش می کنیم نیروهای خود را تحت استقرار در مدارس سطح شهرستان نمائیم لذا در این راستا باید ساعت شروع و پایان تعطیلی مدارس مشخص شده باشد و به ما ابلاغ شود.

میرزایی به انتخاب سرویس مدارس دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در آغاز فعالیت سرویس های مدارس، باید با پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان هماهنگی های لازم انجام شود و بیمه نامه های آنان مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه سعید صالحی فرماندار شهرستان سامان، آموزش و پرورش را یک سند چشم انداز و توسعه یافته در سطح کشور و منطقه دانست و عنوان کرد: فرهنگ مهمترین مبحث اصلی در این سند توسعه یافته است چرا که توسعه فرهنگی همیشه باید در اولویت باشد.

صالحی به ایجاد 4 گروه بنیادی و اساسی در آموزش و پرورش سامان اشاره کرد که تفکیک این گروه ها شامل کمیته عمرانی، کمیته امور تربیتی، کمیته امور پرورشی و کمیته مشارکتها عنوان کرد و محوریت این گروه را توسط کارگروهان با دعوت از تمام نهادها و ارگان ها در جلسات شورای اداری، مباحث اصلی و نقاط ضعف را مورد بحث  و گفتگو قرار دهند.

در ادامه این نشست، علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری به روز اول مهر، روز ملی در کشور اشاره کرد و گفت: روز اول مهر تنها مختص روز آموزش و پرورش نیست بلکه روز همه مسئولین است که ان شاءالله این روز هر چه با شکوه تر برگزار شود که این مهم باعث ایجاد شور و نشاط در آحاد جامعه خواهد شد.

کریمیان در ادامه گفت: بازگشایی مدارس صرفاً یک نماد نیست بلکه از ماه های قبل با بحث پروژه مهـر آشنا هستید و همه دستگاه ها درگیر این مقوله مهم هستند که این مورد باید برای همه دستگاه ها و مردم تبین شود.

ایشان با اشاره به اینکه مشارکت در آموزش و پرورش فقط مشارکت مالی نیست گفت: اولیاء دانش آموزان می توانند با بیان افکار و ایده های خود به صورت عملیاتی در کنار معلمین و مدارس باشند.

کریمیان در رابطه  با اختصاص بودجه آموزش و پرورش از طرف دولت اشاره کرد و گفت: مصوباتی که در جلسه روسای آموزش و پرورش مناطق کشور عنوان گردید مبالغی جهت اختصاص به مدارس ابلاغ شد که هنوز این تخصیص صورت نگرفته است و لذا علی الحساب سرانه ای از طرف آموزش و پرورش کل در اختیار آموزش و پرورش شهرستان های استان قرار خواهد گرفت که این تخصیص سرانه در سطح استانی 3 میلیارد ريال و در سطح شهرستانی 200 میلیون ريال خواهد بود.

وی در پایان به استخدام نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بکارگیری نیروهای خدماتی به غیر از نیروهای رسمی ممنوع می باشد لذا راهکارهایی وجود دارد که در جهت به کارگیری نیروهای خدماتی موقت جهت نظافت  مدارس هر چند وقت صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *