۰

اقتصادی - عمرانی

پیش‌بینی برداشت 21 هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری

سپتامبر 1, 2014 در 01:15 توسط

مدیر امور باغات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت 21 هزار تن بادام در سال جاری در این استان خبر داد.

norbakhsh

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سامان برتر» و به نقل از ایسنا، سید طاهر نوربخش اظهارکرد: امسال پیش‌بینی می‌شود از 14هزار و 500 هکتار زمین زیر کشت بادام استان 21 هزار تن بادام برداشت شود.

30 درصد محصول بادام استان دچار سرمازدگی شد

وی با اشاره به سرمازدگی امسال تصریح کرد: امسال حدود 30درصد از محصول بادام استان  در اثر سرمازدگی از بین رفت.

نوربخش با بیان اینکه استان از لحاظ سطح زیر کشت بادام مقام اول کشور را دارد، خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از بادام استان به کشورهای هندوستان و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

بخش عمده بادام چهارمحال و بختیاری به نام استانهای دیگر صادر شود

وی نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی بادام در استان را محسوس دانست و گفت: فراهم نبودن این زیرساخت‌ موجب می‏شود بخش عمده این محصول از طریق واسطه‌ها و به نام استان‎های دیگر صادر شود.

نوربخش همچنین نبود تعاونی را از دیگر مشکلات در صادرات مستقیم این محصول برشمرد و افزود: چنانچه برنامه ریزی اصولی برای صادرات و  توجه ویژه به ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری بادام استان صورت گیرد، بادام با برند مخصوص همین استان در سطح دنیا شناخته خواهد شد.

نقش دلالان بادام کم رنگ شود

مدیر امور باغات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین بر لزوم تلاش در راستای کم‌رنگ شدن نقش واسطه‌ها و دلال بادام در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، تولید بادام استان چهارمحال و بختیاری شامل ارقام مامایی، سفید و سنگی است و شهرستان سامان بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *