۰

اقتصادی - عمرانی

افتتاح اولین بازارچه هلو در روستای شوراب صغیر

سپتامبر 1, 2014 در 01:20 توسط

اولین بازارچه مرکزی هلو در روستای شوراب صغیر از توابع شهرستان سامان افتتاح شد.

IMG_5952 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامان بـرتـر، پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان سامان اولین بازارچه خرید و فروش هلو و عرضه محصولات باغی در روستای شوراب صغیر از توابع شهرستان سامان افتتاح شد.

در آیین افتتاح این بازارچه حجت الاسلام و المسلمین میردامادی امام جمعه شهرستان سامان از مسئولین و دهیاران در جهت راه اندازی این بازارچه و نظم و ساماندهی در جهت فروش این محصول به صورت متمرکز تشکر کرد.

در ادامه این افتتاحیه، سعید صالحی فرماندار شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان بـرتـر به مزایای این بازارچه اشاره کرد و گفت: با افتتاح این بازارچه باعث ایجاد کوتاهی دست واسطه گران خواهد شد که این مورد به نفع مردم شهرستان سامان خواهد بود.

وی جلوگیری از تصادفات جاده ای، برقراری امنیت اجتماعی و اخلاقی و همچنین سهولت نظارت مسئولین به قیمت و تنظیم آن، از مهمترین مزایای این بازارچه اشاره کرد و اذعان داشت: با کارهای کارشناسی در آینده، زمین جنب این بازارچه را به صورت متمرکز در جهت ایجاد و ارتقاء فروش انواع محصولات باغی خواهیم داشت که این مهم باعث خواهد شد شهرهای همجوار همچون شهرستان های استان اصفهان نیز محصولات باغی خود را به این بازارچه انتقال دهند و به صورت مشترک به فروش برسانند.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از ضعف ها در این مکان وجود دارد تصریح کرد: افتتاح این بازارچه به عنوان کار ماندگار در فروش تجمیع شده محصولات باغی اعم از هلوست که با آگاه سازی و فرهنگ سازی در بین مردم، این نقصان برطرف خواهد شد و امید خواهیم داشت وسعت این بازارچه در جهت فروش محصولات باغی با همیاری مردم توسعه پیدا کند.

در آیین افتتاح این بازارچه، قربانعلی مرادی مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی سامان در گفتگو با خبرنگار سامان بـرتـر گفت: اعتبار احداث این بازارچه که به صورت موقت در میدان فوتبال می باشد حدود 2،000،000،000 ريال است که روزانه 150 تن هلو خرید و فروش می شود.

وی به تعداد غرفه ها در این بازارچه اشاره کرد و گفت: این بازارچه 15 غرفه دارد که مساحت زیر بنا این بازارچه 1152 متر مکعب و فضای هر غرفه 36 متر مربع است که این بازارچه ایجاد 5 غرفه دیگر را نیز داراست.

شایان ذکر است این بازارچه به صورت 3 ماهه و 24 ساعته فعال است.

روستای شوراب صغیر از توابع شهرستان سامان است که در فاصله 10 کیلومتری این شهرستان واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *