۰

اقتصادی - عمرانی

اختصاص 6 میلیارد و 900 میلیون تومان از مصوبات هیات دولت به شهرستان سامان

آگوست 30, 2014 در 01:34 توسط

فرماندار شهرستان سامان در نماز عبادی سیاسی روز جمعه با مردم نمازگذار شهرستان در رابطه با گزارشات فرمانداری و بخش های اعتباری و تخصصی در بخش های مختلف شهرستان سامان سخنرانی کرد.

IMG_0034 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامان بـرتـر، سعید صالحی در بین الصلاتین نماز عبادی سیاسی روز جمعه ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) گزارشاتی از بخش های اعتباری و تخصیصی در زمینه طرح های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی به نمازگذاران اعلام کرد.

وی برای اجرای هر چه بهتر این طرح ها به همیاری مردم شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های مختلف باید به صورت کارشناسی و تخصصی توسط کارگروهان انجام شود. لذا سند رسالت فرمانداری باید توسط برنامه و بودجه کارشناسی شود و به اطلاع مسئولین رسانده شود.

وی به مدیریت برنامه ها و نیازهای شهرستان سامان اشاره کرد و اذعان داشت: برنامه ریزی های انجام شده در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و… است که باعث زمینه ساز توسعه این شهرستان می شود.

صالحی به عمده ترین بحث مشکلات در شهرستان سامان به مجتمع های آبرسانی و آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: زیر ساخت های این طرح ها از سال گذشته فراهم شده است و عمده ای از این مشکلات به حمدالله برطرف شده است.

ایشان به طرح های فعلی در دست اجرا اشاره کرد و اذعان داشت با رایزنی هایی که با مسئولین داشته ایم اعتبار لازم را در جهت تکمیل و احداث این طرح ها که شامل ساخت مصلی شهرستان، تکمیل جاده کمربندی که حدود یک میلیارد تومان به صورت تخصیص 100 درصد انجام شده است؛ تکمیل اردوگاه و… اختصاص یابد.

صالحی به سند توسعه شهرستان سامان اشاره کرد و تصریح کرد: تا به حال در استان چهار محال و بختیاری و شهرستان سامان سند توسعه گردشگری اختصاص پیدا نکرده است، لذا طی سفر آقای سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که به شهرستان سامان داشتند و نیز طی پیگیری ها و مصوباتی که به استان اختصاص داده شده، قرار است ابتدا سند توسعه گردشگری برای استان از شهرستان سامان آغاز شود.

فرماندار سامان با اشاره به اینکه قطب گردشگری استان به شهرستان سامان اختصاص دارد گفت: توسعه سند گردشگری دارای 4 محور اساسیت که شامل 1. ایجاد صنایع تبدیلی و فرآورده های باغیست که حضور سرمایه گذاران را در این زمینه می طلبد؛ 2. توسعه و نگهداری باغات که مهمترین توسعه سند گردشگری استان را به خود اختصاص می دهد؛ 3. کشت گیاهان دارویی و 4. ایجاد پایگاه زیست محیطی می باشد.

صالحی به طرح های در دست اجرا که شامل بخش های کشاورزی، آموزش، فرهنگ و هنر، انرژی، تربیت بدنی، حمل و نقل، رفاه و تامین اجتماعی، مسکن و… در سال جاری اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح ها در قالب 100 طرح از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و ماده 112  می باشد که به شهرستان سامان اختصاص داده شده است که این رقم شامل 6 میلیارد 900 میلیون تومان است که این مبلغ به تفکیک شامل 2 میلیارد تومان از ماده 180 قانون بودجه، 4 میلیارد تومان از تملک دارایی سرمایه ای قانون و بودجه اختصاص پیدا کرده است که این در حالیست که سال گذشته 23 درصد کار محقق شده بود ولی امسال 40 درصد کار اجرایی خواهد شد.

صالحی به راه اندازی فرستنده های دیجیتال صدا و سیما در شهرستان سامان اشاره کرد و اذعان داشت: با رایزنی هایی که با رئیس سازمان صدا و سیما انجام شده است، ان شاءالله و بزودی این سامانه در شهرستان راه اندازی می شود که اجرای این مهم، مشارکت و همیاری مردم را در این راستا می طلبد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *