۰

خبر استانی

استاندار: دستاوردهای سفر رییس جمهور به چهارمحال وبختیاری اطلاع رسانی شود

آگوست 13, 2014 در 16:18 توسط

استاندار چهارمحال وبختیاری با تشریح برخی دستاوردهای سفر رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان از رسانه ها خواست دستاوردهای این سفر مهم را که باعث خروج استان از بن بست می شود، به اطلاع مردم برسانند.

IMG14365145

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سامان برتر و به نقل از ایرنا، استاندارچهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان رسانه و مطبوعات استان به مناسبت روز خبرنگار با تقدیر ازتلاش خبرنگاران استان برای پوشش رسانه ای سفررییس جمهور به چهارمحال و بختیاری از اطلاع رسانی رسانه ها از این رویداد مهم را مطلوب ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به استان موجب شد چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی شود و دولت تدوین طرح جامع گردشگری این استان تا سه ماه آینده را خواستار شد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: 79 پروژه در این سفربا اعتبار دو هزار و 60 میلیارد ریال مصوب شد که در ادامه رایزنی با دکتر روحانی و معاونان و وزار این اعتبار به دو هزار و 700 میلیارد رسال افزایش یافت.

استاندار چهارمحال وبختیاری زمینه سازی برای مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های اقتصادی استان با هدایت امور از سوی بخش های دولتی را از دیگر دستاوردهای بزرگ این سفر برای استان عنوان کردد .

سلیمانی دشتکی افزود: دراین سفر بنیاد غدیر، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، و شرکت های ایمیدرو و ایدرو برای مشارکت مالی و سرمایه گذاری در برخی پروژه های استان اعلام آمادگی کردند.

وی پیگیری اجرای پروژه راه آهن را ازمصوبات مهم سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان دانست و گفت: اجرای مصوبات این سفر، چهارمحال و بختیاری را از بن بست قطعی نجات می دهد.

سلیمانی دشتکی اظهارداشت: اجرای طرح ملی راه آهن استان حدود 490 کیلومتر مسافت استان های مرکزی به آب های خلیج فارس را می کاهد .

وی اظهارداشت: بهره برداری ازاین طرح حدود 10 هزارمیلیارد ریال درآمد رسمی ازحمل و نقل بار و مسافر ایجاد می کند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: با راه اندازی پروژه راه آهن از تردد 30 تا 36 هزار خودرو کاسته می شود .

وی همچنین تامین آب را یکی ازمعضلات اساسی استان عنوان کرد وبیان داشت: در سفراخیر هیات دولت به استان بزرگترین پروژه تامین آب استان (بن تا بروجن) حدود هفت درصد پیشرفت داشته به جریان افتاده و درصورت تامین نشدن اعتبار این پروژه ازطریق مشارکت بخش خصوصی، دولت اعتبار لازم را برای آن را تامین می کند .

وی با بیان اینکه پروژه فولاد یک میلیون تنی سفید دشت بروجن حدود 10 درصد پیشرفت طی هشت سال فعالیت داشته، افزود: اجرای سریعتر این پروژه از دیگر مصوبات این سفر بود که به موجب آن بهره برداری از بخش احیای این واحد در سال آینده و بخش ذوب فاز 2 و 3 در سال 94 و 95 در دستور کار قرار گرفته است .

وی توسعه این تولیدات این کارخانه درتولید ورق با نورد گرم و سرد را ازدیگر برنامه های دولت در استان عنوان کرد و گفت: با این اقدام تحولی بزرگ دربخش اشتغال استان ایجاد می شود .

سلیمانی با بیان ظرفیت های بالقوه فراوان دربخش ورزش های زمستانی به دلیل شرایط آب وهوایی استان اظهارداشت: چهارمحال و بختیاری با داشتن شرایط مناسب می تواند جایگزین کشورهای اروپایی برای برگزاری اردوهای ورزشی شود .

وی در خصوص آتش سوزی هفته گذشته در زندان شهرکرد گفت: علل وقوع این رویداد در حال بررسی است و با مسببان این حادثه برخورد می شود.

استاندارچهارمحال و بختیاری در این مراسم از خبرنگاران با عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نام برد و گفت: مردم امنای دولتند و اطلاع رسانی برای آنان باید اساس کار مدیران باشد .

سلیمانی ادامه داد: مدیران باید رسانه ها را امین خود دانسته و آنان را در جریان عملکرد فعالیت های خود قراردهند .

وی اظهارداشت: استانداری با هر ارگانی که بدون هیچ دلیل منطقی حاضر به پاسخگویی به رسانه ها نیست برخورد می کند.

سلیمانی دشتکی تشکیل شورای روابط عمومی را از اقدامات استانداری برای حمایت ازخبرنگاران عنوان کرد و گفت: روابط عمومی در حال پیگیری برای تشکیل این شوراست.

وی دراین مراسم در پاسخ به درخواست روزنامه نگاران برای پرداخت مطالبات معوقه آنان تصریح کرد: روابط عمومی استانداری تا دو هفته آینده مطالبات استانداری به نشریات را پرداخت و دیگر ادارات نیز مکلفند، سریعتر این مطالبات را پرداخت کنند

در این مراسم از فعالان رسانه های استان تقدیر شد .

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *